English

در پیام شهردار تهران به نخستین استارت آپ ویکندمحیط زیست و مدیریت هوشمند مطرح شد

استارت آپ‌ها در ارتقای کیفیت زندگی در شهرها تاثیرگذارند

شهردار تهران گفت: استارت آپ ها در ارتقای کیفیت زندگی در شهرها می تواند در کنار مدیریت شهری قرار گیرند.

استارت آپ‌ها  در ارتقای کیفیت زندگی در شهرها تاثیرگذارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمد علی نجفی در پیامی به نخستین استارت آپ ویکند محیط زیست و مدیریت هوشمند با بیان این مطلب افزود: استارت آپ‌ها پیشتازان حرکت به سوی شهرهای پایدار و تحقق اهداف محیط زیستی، اجتماعی و اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: در دهه‌های اخیر شهرنشینی در جهان با رشدی روزافزون روبرو بوده است به گونه‌ای که در پایان سال 2007 برای اولین بار در تاریخ بشر جمعیتی که در شهرها زندگی می‌کنند از جمعیت روستانشینان بیشتر شد.

شهردار تهران با اشاره به افزایش جمعیت شهرنشینی در دنیا تا 2050 بیان کرد: بر اساس آمارهای جهانی تخمین زده می‌شود که تا سال 2050 میلادی حدود 70 درصد از جمعیت جهان در محدوده‌های شهری زندگی کنند. جمعیتی که مصرف کننده بیش از 80 درصد انرژی خانگی و تولید کننده بیش از 70 درصد گازهای گلخانه‌ای خواهد بود.

وی در ادامه پیام خود با اشاره به روند شتابانی که در نتیجه گسترش شهرهای بزرگ دنیا با آن روبه روست، تامین منابع پایدار نظیر هوای سالم، آب سالم، غذای سالم و انرژی کافی، پایداری اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی است. یادآور شد: ایجاد و حمایت از رشد و توسعه همه جانبه شهرهای هوشمند برای دستیابی به توسعه پایدار شهری یکی از راه حل‌های کلیدی برای روبرو شدن امیدوارانه با این چالش‌هاست.

نجفی تاکید کرد: بر این اساس استارت آپ‌ها پیشتازان تحولات شتابانی هستند که می‌توانند در یافتن راه حل و ایجاد مسیرهایی برای حرکت به سوی شهرهای پایدار گام بردارند و اهداف محیط زیستی، اجتماعی، اقتصادی خود را با تاکید بر ارتقای سطح کیفیت زندگی در شهرها دنبال کنند.

وی گفت:کلانشهر تهران به عنوان دومین ابرشهر غرب آسیا امروز پذیرای نگاه‌هایی نو، ایده‌هایی ناب و خلاقیت و نوآوری در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری به ویژه بهبود محیط زیست شهری است و این رویکرد را به عنوان مبنای برنامه‌های توسعه شهری برگزیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه