English

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد:

لزوم افزایش تعهدات حرفه ای و تعصب صننفی مهندسان کشور/ /نیروی انتظامی در قائله پاسداران مظلوم واقع شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: انتظار داریم تا تعهدات حرفه ای و تعصب صنفی در مهندسان کشور به ویژه در حوزه ساخت و ساز افزایش یابد.

لزوم افزایش تعهدات حرفه ای و تعصب صننفی مهندسان کشور/ /نیروی انتظامی در قائله پاسداران مظلوم واقع شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محسن هاشمی در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران  ضمن تبریک روز مهندس با بیان این مطلب افزود: باید به مانند  سایر کشورهای توسعه یافته مهمترین تضمین کننده کیفیت و استحکام و بهینه سازی، امضا و تایید مهندسان ناظر و طراح پروژه و در واقع خودکنترلی پروژه باشد.

وی با اشاره به حوادث اخیر در تهران ادامه داد: در مورد ناآرامی های که در خیابان پاسداران رخ داده، آنچه بدیهی است لزوم همزیستی مسالمت آمیز ادیان، مذاهب و فرق گوناگون در ایران است، نباید این موهبت تاریخی را تبدیل به تهدیدی برای یکپارچگی و وحدت جامعه کنیم.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: نیروهای خدوم نیروی انتظامی در وقایع خیابان پاسداران مظلوم واقع شدند و وجهه دراویش هم به دلیل اقدام خودسرانه برخی از اعضا و تحریک شدن سایر افراد مخدوش شد.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه اقدامات و شعارهای برخی شهروندان علیه دراویش، نیروی انتظامی را مورد هجمه قرار داد ، یادآور شد: همچنین نباید به دلیل خطای تعدادی از اعضای این فرقه، دراویش را که تاریخی چند صد ساله و توام با مدارا و همزیستی با دیگران داشته اند، داعشی یا وابسته نامید.

محسن هاشمی با اشاره به اینکه در شرایطی که تهدیدات بین المللی علیه ایران رو به فزونی است، وحدت مهمترین عامل قوت ما و تفرقه و دشمنی مخرب ترین سلاح علیه ایران است؛ تاکید کرد: انتظار از همه افراد، گروه ها، رسانه ها و مسئولان مرتبط به موضوع آن است که با تدبیر و خویشتن داری، معضلات امنیتی را به موضوعاتی اجتماعی و مسایل قابل گفت‌وگو و مفاهمه تبدیل کنند.

اگر مسیر اصلاحات مسدود شود، انقلاب به بن بست می رسد

وی در رابطه با برخی تحرکات چهره های سیاسی به عنوان اصلاحات ساختاری در نظام نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: اصلاحات، رکن مهمی از مفهوم بنیادین انقلاب است، اگر مسیر اصلاحات مسدود شود، انقلاب به بن بست می رسد و باید برای ایجاد تغییرات مدنظر جامعه منتظر انقلابی دیگر بود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: همانطور که طی چهار دهه سپری شده از انقلاب اسلامی، مسیر اصلاحات همواره در نظام جاری بوده است و از اصلاح قانون اساسی و سیاست‌های اصول قانون اساسی تا راهبردها، خط مشی ها و قوانین و مقررات عادی را شامل شده است.

وی با تاکید بر اینکه تجربه ثابت کرده است اولین شرط موفقیت اصلاحات، اعتدال و میانه روی است،  ادامه داد: اصلاحات با افراطی گری به سرانجام نخواهد رسید و از این رو نیروهای افراطی نمی توانند پرچمدار اصلاحات باشند.

محسن هاشمی دومین شرط اصلاحات را صداقت و شفافیت دانست و ادامه داد: اصلاحاتی که ناشی از اغراض و منافع سیاسی فردی یا گروهی باشد، نمی‌تواند اعتماد عمومی را که مهمترین پشتوانه حرکت‌های اصلاحی است جذب کند.

وی ساختار رسمی نظام جمهوری اسلامی را تضمین کننده آزادی های قانونی و حق انتخاب مردم دانست و بیان کرد: این ساختار که در راس آن رهبرمعظم انقلاب قرار دارد، به افراطیون اجازه عبور از مرزهای قانونی و نقض آرا مردم در انتخابات های پی در پی اخیر که حق الناس عنوان شد را در نداده است، پس نمی توان به اسم انتخاب آزاد این ساختار را مخدوش کرد تا مانند گذشته کشور اسیر افراط گری شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه