English

رئیس شورای شهر تهران درخواست کرد

جناح های سیاسی و رسانه ها از تضعیف مدیریت شهری بپرهیزند

رئیس شورای شهر تهران از رسانه ها و جناح های سیاسی درخواست کرد تا به دلیل شرایط خاص شهرداری تهران از تضعیف مدیریت شهری بپرهیزند.

جناح های سیاسی و رسانه ها از تضعیف مدیریت شهری بپرهیزند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محسن هاشمی در ابتدای صحبت های خود در چهل و هفتمین جلسه شورای شهر با بیان این مطلب افزود: ابتدا ایام شهادت ام ابیها، صدیقه طاهره، زهرای مرضیه را گرامی می داریم.

حضرت فاطمه (س) موجودی استثنایی در خلقت است

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) موجودی استثنایی در خلقت است که خصوصیات منحصر بفرد وامتیازات وی نه تنها نسبت به زنان بلکه در مقایسه با مردان نیز جایگاهی دست نیافتنی را برای ایشان اهدا کرده است.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: به گواهی تاریخ مورد اجماع شیعه واهل سنت، وی دوست داشتنی ترین انسانها نزد پیامبراکرم بود و لقب ام ابیها، نشان از عظمت معنوی و مهر بی نظیری دارد که خاتم الانبیا، شخصیت خود را زاییده این دردانه هستی می داند.

وی یاد آور شد: اما تاریخ با چنین انسان فرشته سیرتی، بیرحمانه برخورد کرد و بزرگترین داغها و دشوار مصیبتها را که از دست دادن پیامبر ختمی مرتبت، شکسته شدن حرمت بیت الله و به بند کشیدن حیدرکرار، در فاصله ای کوتاه رخ داد تا با ابتلای سخت صبر وایمان زهرا سلام الله علیها آزموده شود.

محسن هاشمی

هاشمی با بیان اینکه درس بزرگ فاطمه برای همیشه تاریخ، ایثار و گذشت و صبر برای حفظ جامعه و وحدت مسلمانان بود تاکید کرد: خطبه ماندگار حضرت زهرا در مسجد پدرش نبی اکرم، توصیفی کامل از فلسفه دین و نگاه توحیدی بود که تجسم عملی آن در رفتار پوشیده در عصمت وعفت او نمایان شد.

وی با اشاره به ارثیه فاطمه تنها باغ فدک نبود، او نور نبوت ، حکمت الهی و اتصال به عرش را از پدر به یادگار داشت، گفت:  شایسته ترین انسانها برای باز نگه داشتن مسیر هدایت و روشن ماندن مشعل معنویت، اما هزاران دریغ وحسرت که قدر ومنزلت او را ندانستند و حرمتش را پاس نداشتند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه زهرا فدایی علی شد، افزود:  علی قربانی مصلحت، آنان که شایسته جانشینی پیامبر بودند از حق خود گذشتند و لب فرو بستند تا اختلاف ودشمنی از میان مسلمانان رخت بربندد.

به گفته وی؛ امروز پس از 1400 سال ما همچنان در محضر درس فاطمه سلام الله علیها هستیم که برای حفظ مصلحت جامعه، می توان بزرگترین و مسلم ترین حقوق خود را فدا کرد و در برابر بیرحمانه ترین ظلمها صبوری کرد.

جلسه شورای شهر تهران

محسن هاشمی با تاکید بر اینکه زهرای مرضیه شهیده وحدت است، ادامه داد: جفا به اوست اگر به بهانه شهادت و عزاداری ، به دستاورد بزرگش که حفظ وحدت جامعه اسلامی است، آسیب بزنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایی خود  بیان کرد: نکته دیگری که اشاره به آن لازم است، ضرورت توجه به آسیبهایی است که از تضعیف و تزلزل در مدیریت شهری به همه جامعه و شهروندان وارد می شود.

رئیس شورای شهر تهران  یادآور شد: ️اکنون که حدود شش ماه از آغاز مسوولیت نجفی در شهرداری تهران می گذرد، نه شورای شهر و نه شهردار محترم، منکر وجود ضعف و کاستی و نواقص در اداره شهر نیستند.

به اعتقاد وی، اما باید توجه کرد که مسیر برطرف کردن این نواقص و کاستی ها، تقویت و حمایت بیشتر از مدیریت شهری است نه تضعیف و متزلزل کردن آن.

محسن هاشمی با درخواست ️خاضعانه از همه جریانات سیاسی و رسانه ها  تاکید کرد: با توجه به شرایط دشوار فعلی شهرداری که با کمبود نقدینگی و مشکلات جدی مواجه است، از هرگونه شایعه سازی و تضعیف و متزلزل نمودن مدیریت شهری بپرهیزند که البته این به معنای نادیده گرفتن مشکلات ونواقص نیست، بلکه تبدیل رویکرد مخرب و شایعه ساز به انتقاد سازنده و ارائه پیشنهادات مفید جهت بهبود وضعیت شهر و تامین رضایت بیشتر شهروندان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه