English

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران:

بودجه نویسی حوزه فرهنگی و اجتماعی تهران بر مبنای عدالت و انصاف انجام نشد

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران گفت: متاسفانه بودجه نویسی حوزه فرهنگی و اجتماعی تهران بر مبنای عدالت و انصاف انجام نشده است.

بودجه نویسی  حوزه فرهنگی و اجتماعی تهران بر مبنای عدالت و انصاف انجام نشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمد جواد حق شناس در چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در واکنش به کاهش 24 درصدی بودجه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: هیچ قاعده منصفانه ای در بودجه نویسی اجتماعی و فرهنگی شهر تهران رعایت نشده است. سوال من این است که کاهش ۲۴درصدی برچه مبنایی است؟سه هفته است می‌گوییم قاعده‌تان را بگویید هنوز نتوانسته‌اید اعلام کنید.

وی خطاب به صحبت های میر لوحی ادامه داد: در دوره گذشته دیگران کار خلاف کرده اند، آن وقت شما می‌خواهید این کاسه را بر سر آیندگان شهر تهران بشکنید. کجای کار هستید؟

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران بیان کرد: مدیران قبلی شهرداری تهران دهها هزار میلیارد از حوزه‌های دیگر هزینه کردند و بزرگترین معترض به آن، بنده بودم و اولین کسی که عنوان شهر سوخته را مطرح کرد من بودم آن موقع کجا بودید؟

وی یادآور شد: سه هفته پیش این تذکر را داده‌ام شهردار تهران از 9 معاون خود، 7 معاون را جدید منصوب کرد و یک نفر را تثبیت کرد و معاون فرهنگی و اجتماعی هم از 6 ماه گذشته تاکنون بلاتکلیف مانده است. در حالی که در ساختار بودجه، این معاونت‌ها هستند که از آن حمایت می‌کنند.

حق شناس تاکید کرد: متأسفانه معاونت برنامه‌ریزی نتوانست از حقوق حوزه معاونت فرهنگی را در غیاب معاون فرهنگی دفاع کند. نیاز به چشم‌بندی نیست فقط چشمتان را باز کنید و ببینید که بودجه فرهنگی چقدر کم شده است.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر بودجه معاونت احتماعی و فرهنگی به نسبت سایر معاونت های شهرداری تهران گفت: 24 درصد کاهش هزینه حوزه فرهنگی در مقابل 6 حوزه مأموریتی دیگر که می‌بینیم حوزه حمل‌ونقل با 6 درصد کاهش، خدمات شهری 10 درصد افزایش، حوزه ایمنی 4.6 درصد افزایش، شهرسازی 29 درصد افزایش و توسعه و مدیریت هوشمندسازی 6.5 درصد افزایش دارد. با چه منطقی 24 درصد کاهش را در یک حوزه دیده‌اید.

حق‌شناس افزود: ما گفته‌ایم منصفانه برخورد کنید 150 میلیارد را از حوزه‌ای که 480 میلیارد به آن اضافه کرده‌اید بگیرید و به فرهنگی بدهید تا تعادل ایجاد شود مگر حوزه عمرانی فقط مسجدسازی است، مگر ما به سینما و پروژه‌های ورزشی و فرهنگی در مراکز جنوب شهر نیاز نداریم که ساخته شود؟ به افزایش مداحان بند کرده‌اید کل بودجه آن 200 میلیون تومان است یعنی یک دهم در هزار.

وی ادامه داد: به این ماجرا خودمان چشممان را نبندیم متأسفانه می‌گویند کسی که خودش را به خواب زده را نمی‌توان بیدار کرد، تمایز ما با دوره قبل در حوزه فرهنگ است نه در بوستان‌سازی یا حمل‌ونقل و ترافیک، چرا که آنها در این حوزه‌ها بهتر می‌ساختند و ما مشکلی نداشتیم. تمام پیام این است در حوزه‌هایی که گرفتاری داریم کاری کنیم. در دوره قبل 110 میلیارد اعتبار بوده و اکنون 80 میلیارد در حوزه اجتماعی کاهش اعتبار داشته‌ایم و این در حالی است که مشکلات عدیده‌ای را در این حوزه در شهر داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه