English

رییس شورای شهر تهران:

اصلاح نظام مدیریت مالی نباید به سرمایه اجتماعی شهرداری خدشه وارد کند

رئیس شورای شهر تهران گفت: اصلاح نظام مدیریت مالی شهرداری نباید به گونه ای انجام شود که به سرمایه اجتماعی مدیریت شهری خدشه وارد کند.

اصلاح نظام مدیریت مالی نباید به سرمایه اجتماعی شهرداری خدشه وارد کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج؛ محسن هاشمی در چهل و پنجمین جلسه شورای شهر با بان این مطلب افزود: سیاست شورای پنجم و مدیریت شهری تهران، ساماندهی اعتبارات فرهنگی، اجتماعی و شفاف سازی در تامین و تخصیص بودجه است.

وی ادامه داد: سیاست شورای پنجم و مدیریت شهری تهران، ساماندهی اعتبارات فرهنگی، اجتماعی و شفاف سازی در تامین و تخصیص بودجه است.

رئیس شورای شهر ضمن تشکر از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن با وجود مشکلات و نارضایتی ها موجود در جامعه بیان کرد: این حضور بار مسئولیت را بر دوش مدیران نظام سنگین تر می کند تا با اصلاح وضعیت فعلی و افزایش کارامدی و خدمت رسانی از نارضایتی شهروندان بکاهند.

وی با اشاره به فرایند بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن علنی شورای شهر تهران و انتشار برخی آمارها و تحلیل‌ها در رسانه ها و شبکه های اجتماعی یادآور شد: اصلاح نظام مدیریت مالی و تامین و تخصیص اعتبارات شهرداری و مدیریت شهری تهران، فرایندی پیچیده و حساس است که از یک سو باید هدفمند و با سرعت و شتاب مناسب و در عین حال، باید حساب شده باشد تا به بی ثباتی ساختار و آسیب دیدن امنیت روانی کارکنان و فعالان در حوزه شهرداری نینجامد و سرمایه اجتماعی مدیریت شهری را دچار خدشه و کاستی نسازد.

هاشمی تاکید کرد: بنابراین دامن زدن به انتظارات که نظام مالی مدیریت شهری به صورت یک شبه اصلاح شود، تنها به سرخوردگی جامعه و افزایش شکاف شهروندان ومدیریت شهری می انجامد.

وی با اشاره به اینکه اصلاحات باید مستمر و گام به گام باشد، گفت: اصلاحات دفعی و یک شبه قابل تداوم نبوده و روندی شتاب زده و ناپایدار است. نباید با دامن زدن به این تلقی که مدیریت شهری جدید با فعالیت‌های مذهبی، دینی و انقلابی مخالف است، به سرمایه اجتماعی وثبات شهرداری آسیب زده شود.

رئیس شورای شهر تهران سیاست شورای پنجم و مدیریت شهری تهران را ساماندهی اعتبارات فرهنگی و اجتماعی و شفاف سازی در تامین و تخصیص بودجه دانست و افزود: این سیاست نباید به مخالفت با فعالیت‌های مذهبی در سطح شهر تعبیر شود. در شرایط فعلی دستگاه های متعدد و موازی در حال فعالیت فرهنگی، مذهبی در سطح شهر تهران هستند و عدم ساماندهی این فعالیت ها می تواند موجب موازی کاری، اتلاف منابع و ایجاد رانت و حیف و میل بیت المال شود.

وی ادامه داد: قانون تکالیف و وظایف دستگاه های مسئول را در حیطه فعالیت خود مشخص کرده و متاسفانه اکنون بسیاری از وظایف و تکالیف قانونی مدیریت شهری بر زمین مانده است که بایست این فعالیت ها را اولویت بندی کرده و براساس منابع و اعتبارات آن ها را پیگیری کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه در این میان نباید به مدیریت شهری اتهام مخالفت با فرهنگ دینی زده شود، بیان کرد: همچنین نباید به جامعه مذهبی اتهام رانت خواری زده شود.

وی یادآور شد: مشکلات ساختاری در نظام بودجه نویسی و تامین منابع و هزینه کرد شهرداری تهران است که طبیعتا این ساختار ظرف چندماه قابل جایگزینی نیست و به همین دلیل کار شورا در بررسی و اصلاح لایحه بودجه و راستی آزمایی اعمال سیاست های مدیریت شهری در بودجه کار را دشوار می کند. به نتیجه رسیدن آن، تلاش بیشتر اعضای شورا ومسئولان شهرداری و صبوری شهروندان را می طلبد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه