English

سردار حمیدی:

طرح ویژه نوروزی سال ۹۷ از ۲۵ اسفند ماه آغاز می شود

رییس پلیس راه راهور کشور گفت: طرح ویژه نوروزی سال 97از 25 اسفند ماه آغاز و تا 17فروردین ماه سال 97ادامه پیدا می کند.

طرح ویژه نوروزی سال 97 از 25 اسفند ماه آغاز می شود

به گزارش خبرگزاری موج، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راه کشور در نشست کمیته هماهنگی اجرای طرح نوروزی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: از نوروز سال گذشته شاهد کاهش 4درصدی حوادث رانندگی در حوزه درون شهری و برون شهری هستیم.

وی افزود: 5استان کشور از جمله استان های فارس،خراسان رضوی،گیلان،خوزستان،کرمان، شمال به دلیل افزایش تردد دارای بیشترین تلفات جاده ای هستند.

سردار حمیدی ادامه داد: خودروهای سواری با 68/5درصد کل حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است و 31درصد حوادث رانندگی با خودروی سواری افزایش پیدا کرده است که نشان می دهد میل سفر با خودرو های شخصی افزایش پیدا کرده است.

افزایش 7 درصدی حوادث رانندگی با موتورسیکلت

رئیس پلیس راه کشور گفت: میزان حوادث رانندگی با موتور سیکلت نیز 7درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود:مسافربرهای عمومی 1/1درصد میزان سفرها را به خود اختصاص داده اند و حوادث رانندگی با این وسایل حمل و نقل عمومی 2درصد کاهش پیدا کرده است.

افزایش 18 درصدی تصادفات به دلیل رعایت نکردن فاصله طولی

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: در حوزه سایر علل حوادث رانندگی مانند عدم توجه به جلو در سال 96نسبت به سال 95 کاهش حوادث را داشتیم به غیر از رعایت نکردن فاصله طولی که این تخلف باعث افزایش 18درصدی تصادفات شده است.

سردار حمیدی گفت: سال گذشته 59درصد حوادث رانندگی در 30کیلومتری شهرها و 41درصد حوادث بعد از 30کیلومتری شهر ها رخ داده است که نشان می دهد جایی که سفر ها رو به پایان است بیشترین حوادث رخ می دهد.

وی گفت: بیشترین نوع حوادث رانندگی از نوع واژگونی خودروها است که اغلب واژگونی ها تک خودرو رخ می دهد که نشان از خستگی و عدم توجه رانندگان به جلو است.

رییس پلیس راه راهور کشور ادامه داد: برای کاهش حوادث رانندگی در نوروز 97، پیشنهاد می شود در مدت باقی مانده تا آغاز سفر ها سطح جاده ها اصلاح هندسی شوند و استراحتگاه ها در سطح جاده ها ایجاد شود.

سردار حمیدی گفت: در استان های خراسان رضوی،اصفهان،فارس،سمنان و آذربایجان شرقی بیشترین حوادث رانندگی واژگونی رخ می دهد .

وی افزود: طرح ویژه نوروزی سال 97از 25 اسفند ماه آغاز و تا 17فروردین ماه سال 97ادامه پیدا می کند و تا این تاریخ فرصت یک ماهه برای اصلاح سطح هندسی جاده ها وجود دارد.

رئیس پلیس راه راهور کشور گفت: از 25اسفند ماه تا 17فروردین سال آینده در حوزه برون شهری تمامی عملیات های عمرانی از جمله لکه گیری ممنوع است و لازم است تمام خودروهای امدادی در طول شب چراغ گردان خودرو ها را روشن نگه دارند تا رانندگان از حضور آنها در جاده ها اطلاع پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی