English

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان:

تعطیلی سمپاد خدشه ای به جریان نخبه پروری وارد نمی کند

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه تعطیلی دوره اول سمپاد برای بنده خوشایند نبود و تلاش‌هایی کردم اما شورای عالی آموزش و پرورش به این مصوبه رأی داد گفت: یقینا باید به دنبال راه‌های جایگزین برای شناسایی و هدایت استعدادها باشیم و طرح شهاب را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

تعطیلی سمپاد خدشه ای به جریان نخبه پروری وارد نمی کند

به گزارش خبرگزاری موج، فاطمه مهاجرانی با اشاره به حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی تاکید کرد: جریان نخبه پروری در ایران به هیچ عنوان نه به این آزمون مرتبط است و نه خدشه‌ای به آن وارد می‌کند.

در جامعه ما این تصمیمات و بت سازی‌ها غلیظ است

وی خطاب به برخی افراد که این تصمیم را بزرگ نمایی می‌کنند، گفت: نباید از انسان‌هایی که دوستشان دارید بت بسازید، زیرا اگر فرو بریزند مشکل ساز خواهد شد. از تصمیمات نیز نباید بت ساخت، در جامعه ما این تصمیمات و بت سازی‌ها غلیظ است، در حالی که هر تصمیمی دارای نقاط قوت و ضعفی است. این تصمیم نه بهترین تصمیم و نه بدترین تصمیمی است که آموزش و پرورش تا کنون گرفته است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه این تصمیم در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شد و قطعا همانند هر طرح دیگری عده‌ای با آن مخالف بودند گفت: اما وقتی مصوبه‌ای به تایید رئیس جمهور رسید به مثابه قانون بوده و برای ما لازم الاجرا است.

 با نگاه پیشگیرانه در سمپاد حرکت نکردیم/ سمپاد به هیچ عنوان تعطیلی پذیر نیست

مهاجرانی تاکید کرد: سمپاد به هیچ عنوان تعطیلی پذیر نیست و طبق تاکید وزیرآموزش و پرورش سمپاد در دوره دوم متوسطه با کیفیت بیشتری پیش می‌رود و قرار نیست افراد دارای استعداد ویژه را دست کم بگیریم. استعداد، استحقاق می‌آورد و نمی‌توان حق عده ای را نادیده گرفت. اکنون از 15 نفر یک نفر وارد مدارس سمپاد می‌شود در حالی که اگر نرم ورود به این مدارس را رعایت کرده بودیم و از هر 100 نفر، دو نفر وارد سمپاد می‌شدند شاید اکنون مدارس دوره اول متوسطه هم سر جایش بود. ما با نگاه پیشگیرانه در سمپاد حرکت نکردیم.

تعطیلی سمپاد

مدارس سمپاد تربیت در ساحت‌های چندگانه را دنبال می کنند

وی با بیان اینکه برخی اظهارات مبنی بر تربیت تک بعدی دانش آموزان سمپادی جفا در حقشان است اظهار کرد: ما در رشته علوم انسانی هم پذیرش داریم و حتی در مناطق عشایری سمپاد پذیرش دارد. مدارس سمپاد تربیت در ساحت‌های چندگانه را دنبال می کنند و دانش آموزان  سمپاد ارزش‌های این کشور هستند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در واکنش به اظهاراتی مبنی بر عدم ورود مرکز سمپاد به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: در حال برنامه ریزی برای ورود به حیطه فنی و حرفه ای و مهارتی هستیم و برنامه ریزی‌هایی در این خصوص در دست انجام است.

مهاجرانی که در برنامه تلویزیونی پرسشگر سخن می‌گفت، با بیان اینکه آزمون‌های ورودی سمپاد استاندارد بود اما روی یکی دو گونه از هوش در سنجش‌ها تاکید می‌شد، درباره برنامه های این مرکز پیرامون مدارس دوره دوم متوسطه اظهار کرد: امسال هم همانند روال قبل در دوره دوم متوسطه جلو می‌رویم ولی قطعا برای دوره دوم برنامه‌هایی خواهیم داشت.

تعطیلی دوره اول سمپاد برای بنده خوشایند نبود

وی ادامه داد: تعطیلی دوره اول سمپاد برای بنده خوشایند نبود و تلاش‌هایی کردم اما شورای عالی آموزش و پرورش به این مصوبه رای داد. یقینا باید به دنبال راه‌های جایگزین باشیم و طرح شهاب را با جدیت بیشتری دنبال کنیم. تلاش می‌کنیم از این موقعیت به عنوان یک فرصت استفاده کرده، ساختار مجموعه را تقویت و کیفیت بخشی به المپیادها و طرح شهاب را به شدت دنبال کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه