English

گزارش اجمالی موج از آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در میدان ولیعصر؛

مصدومیت ۱۱ آتش نشان در آتش سوزی ساختما برق حرارتی/نفوذ به طبقه منفی چهار

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: وجود بنزین در طبقات منفی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو از سوی فرماندهان تایید نشد.

مصدومیت 11 آتش نشان در آتش سوزی ساختما برق حرارتی/نفوذ به طبقه منفی چهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، آتش سوزی که در ساعت ۱۰:۰۶ صبح دیروز در ساختمان متعلق به وزارت نیرو در میدان ولیعصر آغاز شد هنوز ادامه دارد. در حال حاضر ساختمانهای مجاور تخلیه و ساکنان به محلهای امن منتقل شده اند. به دلیل حرارت بالا امکان ورود آتش نشانان به طبقات منفی به سختی ممکن است و شهردار تهران که صبح امروز از محل بازدید کرد، از احتمال ریزش ساختمان با توجه به نشست بخشهایی از آن خبر داد. آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به این خبر به شرح زیر است و این خبر به روز می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت آتش ساختمان برق وزارت نیرو گفت: تیم آتش نشانی به طبقه منفی 4 نفوذ کردند.

مصدومیت 11 آتش نشان در عملیات اطفای حریق ساختمان وزارت نیرو

محمد دورآبادی، مسئول روابط عمومی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: در مجموع یازده نفر مصدوم‌ شده اند که تمام آنها از نیروهای آتش نشانی بوده اند.
وی افزود: از این تعداد ۵ نفر بستری اند و ۶ نفر سرپایی مداوا شده اند.

 تا حدی زیادی از میزان دود کاسته شده است

سخنگوی آتش نشانی در جمع خبرنگاران گفت: تا حدی زیادی میزان دود کاسته شده است نیروها از  طبقه منفی سه به منفی چهار نفوذ کرده اند اما حرارت همچنان بالاست.

وی افزود: امید است با پایین آمدن دما ماموران آتش نشانی بتوانند بیش‌تر به محل حریق نفوذ کنند.

 همچنین تصریح کرد: همکاران ما مانند همیشه ایثارگری کرده اند.

ملکی گفت: در ساختمان‌هایی که اسکلت فلزی دارند احتمال ریزش را پیش بینی می‌کنیم و در زمانی که دما بالا می‌رفت نیروها را خارج می‌کردیم اما در طی ۳۰ ساعت گذشته عملیات متوقف نشده است.

حضور شهردار در محل آتش سوزی ساختمان برق حرارتی

ورود تیم بررسی به طبقه منفی چهار

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: دقایقی پیش تیم بررسی توانستند به طبقه منفی چهار نفوذ کنند.

وی در خصوص احتمال ریزش ساختمان اظهار کرد: تا زمانی که عملیات اطفای حریق ادامه دارد نمی توان نظر کارشناسی داد.

ملکی همچنین اظهار کرد: عملیات ما به نسبت واکنش آتش بستگی دارد و امیدوارم وضعیت از این شرایط بدتر نشود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: شب گذشته مسئول تاسیسات ساختمان به ما اعلام کرد که تعدادی گالن آب در طبقه منفی پنج وجود دارد اما در خصوص مخزن گازوئیل هیچ اطلاعی نداریم.

وی غرقاب شدن ساختمان را تکذیب کرد.

 ۴۰۰ لیتر گازوئیل در حیاط ساختمان وجود دارد

ساوالان پور مسئول تاسیسات برق حرارتی وزارت نیرو در جمع خبرنگاران : ۴۰۰لیتر گازوئیل در حیاط برای مواقع ضروری و روشن کردن مشعل بوده  و اصلا بنزینی در طبقات پایین نبوده است.

وی افزود: چون فضا بسته و پر دود است آتش نشان ها  نمی توانند به طبقه منفی چهار بروند البته تا این لحظه بیش از چهار بار تلاش کردند.

تخلیه ساختمان های اطراف ساختمان برق وزارت نیرو/ تلاش برای اطفای حریق ادامه‌ دارد

مدیرعامل آتش نشانی از تخلیه ساختمان های اطراف ساختمان وزارت نیرو خبر داد.

داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی در حاشیه بازدید شهردار تهران از حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو با بیان این که از روز گذشته (دوشنبه) این حریق آغاز شده است، گفت‌: حریق از طبقه منفی چهارم این ساختمان آغاز شده است و به دلیل فشردگی و عدم دسترسی به کانون حریق با چالش در اطفای حریق مواجه بودیم.

کارکنان این ساختمان تخلیه شده‌اند

وی با اشاره به این که از روز گذشته کارکنان این ساختمان تخلیه شده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به مشکلاتی که در خصوص حریق ساختمان‌هایی با سازه فلزی ممکن بود رخ دهد، ساختمان‌های اطراف را نیز تخلیه کردیم.

تلاش برای اطفای حریق ادامه‌ دارد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی در ادامه‌ صحبت‌های خود با بیان این که دانشجویان خوابگاه دانشجویی مجاور و ضلعی از هتل مجاور این ساختمان تخلیه شده‌اند، بیان‌ کرد: تلاش برای اطفای حریق ادامه‌ دارد.

این ساختمان 51 سال دارد

وی افزود: در طبقه منفی چهار اسناد و مدارک قرار داشت و این ساختمان 51 سال دارد.

ترک‌هایی در ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو دیده می‌شود که در نتیجه آتش‌سوزی ایجاد شده است و این وضعیت را غیر قابل پیش‌بینی کرده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران: دما در ساختمان برق وزارت نیرو به 250 درجه رسید

رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: در حال حاضر شرایط اطفا بسیار سخت است و دمای طبقه منفی 4 نوسان دارد. به طوری که گاهی دما به 250 درجه سانتیگراد هم می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس سازمان آتش نشانی درباره آخرین وضعیت آتش سوزی در ساختمان برق وزارت نیرو  گفت: در حال حاضر شرایط اطفا بسیار سخت است و دمای طبقه منفی 4 نوسان دارد. به طوری که گاهی دما به 250 درجه سانتیگراد هم می‌رسد.

اطفای کامل حریق در طبقه منفی چهار امکان پذیر نشد

مهدی داوری با بیان اینکه آتش نشانانی که به طبقه منفی چهار نفوذ کردند هر کاری که از دستشان برمی‌آمده انجام دادند، گفت: آنها موفق شدند از سرایت آتش سوزی به طبقات دیگر جلوگیری کنند؛ اما هنوز به اطفای کامل حریق در طبقه منفی چهار موفق نشدند.

وی ادامه داد:‌ البته ساختمان در حال حاضر تخلیه شده و شهروندان ساختمان‌های مجاور را نیز برای احتیاط تخلیه کردیم.

رئیس سازمان آتش نشانی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: نوسان دما در ساختمان وزارت نیرو وجود دارد به طوریکه دما چند ساعت پیش در طبقه منفی4 دما 250 بود و در حال حاضر از سوی آتش نشانان به 200 رسیده است.

هشدار به ساکنین و کسبه اطراف ساختمان برق وزارت نیرو تا شعاع 100 متری

رئیس یگان حفاظت شهرداری از تخلیه ساکنین ساختمان‌های اطراف وزارت نیرو تا شعاع 100 متری محل حادثه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس یگان حفاظت شهردای از هشدار به ساکنین و کسبه اطراف ساختمان برق وزارت نیرو تا شعاع 100 مرتی خبر داد.

سردار علیپور با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو با بیان اینکه همکاران یگان انتظامی در پوشش منطقه در راستای کمک به همکاران‌مان در سازمان آتش نشانی وارد میدان شدند، گفت: همکاران ما به کمک دستور فرماندهی انتظامی و برای کمک به روان سازی عبور و مرور در محدوده خیابان کریمخان و ولیعصر و همچنین کمک به انجام بهتر و روان‌تر خدمات آتش نشانی در منطقه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه محدوده 150 متری نقطه حادثه توسط ماموران ما پوشش داده شده است، گفت: ماموریت و ابلاغیه از سوی سازمان آتش نشانی است و همکاران ما جهت کمک به آتش نشانی وارد میدان شدند.

سردار علیپور با بیان اینکه تا شعاع 100 متری ساختمان به ساکنین و کسبه اطراف این ساختمان هشدار تخلیه داده‌ایم، تصریح کرد: به افراد اعلام کردیم که برای حفظ جانشان نسبت به تخلیه اماکن اقدام کنند که ماموران ما نیز در این راستا کمک کردند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی افراد ساکن برای انتقال اسناد و مدارک‌شان به منطقه مراجعه کردند، گفت: مشکلی وجود ندارد و با هماهنگی می‌توانند اسناد و وسایل‌شان را بیرون ببرند.

وجود بنزین در طبقات منفی ساختمان برق حرارتی

خروج آتش نشانان از ساختمان برق وزارت نیرو/احتمال ریزش قوت گرفت

ملکی در خصوص احتمال ریزش ساختمان ۸ طبقه وزارت نیرو گفت: دما در محل آتش سوزی بسیار بالاست و برای جلوگیری از حوادث جانبی نگذاشتیم آتش‌نشانان در داخل ساختمان بمانند.

به گزارش خبرگزاری موج، جلال ملکی در خصوص آتش‌سوزی ساختمان وزارت نیرو در میدان ولیعصر گفت: در ساعت ۱۰ و ۶ دقیقه روز گذشته گزارش اولیه این حریق در آتش‌نشانی اعلام شد. کمتر از دو دقیقه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند.

وی با بیان اینکه ساختمان وزارت نیرو ۸ طبقه و ۵ طبقه منفی دارد،‌ گفت: در ابتدا اعلام شد حریق در کابین آسانسور است.

آتش نشانان به طبقه منفی ۴ اعزام شدند

وی با بیان اینکه در نخستین دقایق بروز حریق ۵۰ الی ۶۰ نفر از کارکنان وزارت نیرو را از ساختمان خارج کردیم گفت: آتش نشانان به طبقه منفی ۴ اعزام شدند و بعد اعلام شد حریق در داخل کابین نبوده و در قسمت بایگانی وزارت بوده که بسیار قدیمی بوده است.

ملکی با بیان اینکه در ابتدای حادثه حریق را خاموش کردیم ولی بعد میزان حرارت به یک باره زیاد شد.

آتش‌نشانان به ساختمان آشنایی نداشتند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه دسترسی به حریق سخت بود گفت: آتش‌نشانان به ساختمان آشنایی نداشتند و کسی هم توضیح نمی‌داد چرا که افراد از ساختمان خارج شده بودند. به عنوان مثال ورقه‌های فلزی روی دیوار بود که آتش‌نشانان فکر می‌کردند دیوار است اما راهی به قسمت دیگر بوده است.

وی با بیان اینکه دو نفر از آتش‌نشانان دچار دودگرفتی شدند گفت: دیروز به اورژانش تحویل دادیم.

ملکی با بیان اینکه از عصر روز گذشته تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی را افزایش داد گفت: در حال تخلیه دود از ساختمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ساعت میانی شب افزایش درجه حرارت بیشتر شده بود، گفت: ۵ ساختمان اطراف محل حریق را تخلیه کردیم و با همکاری شهرداری ساکنین را اسکان دادیم.

وی به حضور مهدی حجت معاون شهرسازی شهرداری تهران که شب گذشته شهردار شب بود در محل حریق حاضر شد و گفت: مشورت‌های لازم گرفته شد تا بهترین تصمیم برای اطفا گرفته شود.

به گفته ملکی از ساعات میانی شب تمامی آتش‌نشانان را از ساختمان خارج کردیم تا مشکلی ایجاد نشود اما شلنگ‌ها و سیستم‌های خنک کننده را در محل حریق قرار دادیم و هر نیم ساعت یک بار آتش‌نشانان به محل رفته و سیستم‌ها را چک می‌کنند و وضعیت را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گفته ملکی در حال حاضر میزان حرارت خیلی پایین نیامده است عملیات همچنان ادامه دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که احتمال ریزش ساختمان وجود دارد گفت‌: تدابیر لازم صورت گرفته امیدوارم بتوانیم حریق را اطفا کنیم اما بگویم دما خیلی پایین نیامده است.

وی تاکید کرد: به خاطر حرارت زیاد و احتمال حوادث جانبی نگذاشتیم آتش‌نشانان در داخل ساختمان بمانند و هر نیم ساعت یک بار آتش‌نشانان حریق را کنترل می‌کنند.

وجود بنزین در طبقات منفی ساختمان برق حرارتی

آخرین وضعیت ساختمان آتش گرفته وزارت نیرو اعلام شد/ آتش نشانان منتظر پایین آمدن درجه حرارت ساختمان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، در مورد آخرین وضعیت ساختمان آتش گرفته در خیابان ولیعصر (عج)، گفت‌: آتش نشانان در حال پایین آوردن حرارت ساختمان نیروگاه هستند.

به گزارش خبرگزاری موج، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، در مورد آخرین وضعیت اطفای حریق در ساختمان هشت طبقه برق حرارتی وزارت نیرو واقع در میدان ولیعصر (عج) صبح روز گذشته (دوشنبه) آتش گرفته بود، اظهار کرد: کماکان آتش نشانان در حال‌  تخلیه دود، ایمن سازی و پایین آوردن حرارت هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، ‌اضافه کرد: از ساعات میانی شب گذشته دما به صورت محسوسی پایین آمده است.

وی همچنین ادامه‌ داد: خوشبختانه این حادثه مصدومی در بر نداشته است و تنها دو، سه نفر از نیروهای آتش نشان دچار مشکل جزئی شده‌اند.

ملکی در ادامه‌ خاطر نشان کرد: منتظر هستیم تا درجه حرارت پایین بیاید تا نفوذ کنیم.

احتمال ریزش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو اعلام شد

شهردار تهران از احتمال ریزش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو و یا نشست آن خبر داد.

شهردار تهران در بازدید از ساختمان آتش گرفته میدان ولیعصر اعلام کرد احتمال ریزش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو وجود دارد.

محمدعلی نجفی، شهردار تهران صبح امروز با حضور در محل حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو با بیان این که از ساعت 10 صبح روز گذشته (دوشنبه) این ساختمان دچار حریق شده است، گفت‌: مشکل اصلی آتش نشانان این است که چون حریق در طبقه منفی چهارم این ساختمان ایجاد شده است و حریق در مرکز اسناد و مدارک و بایگانی بوده است، حجم زیادی از آتش ایجاد شده است و دسترسی به آن مشکل است.

شهردار تهران از احتمال ریزش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو و یا نشست آن خبر داد.

هنوز 100 درصد از آتش کنترل نشده است

وی در ادامه‌ با اشاره به اینکه هنوز 100 درصد از آتش کنترل نشده است، گفت‌: بخشی از ساختمان هم به خصوص در قسمت غرب این ساختمان و ورودی پارکینگ ترک‌هایی در آن دیده شده است که نشان می‌دهد احتمالا بخشی از ساختمان نشست خواهد داشت.

شهردار تهران در ادامه‌ با بیان این که ساختمان‌های اطراف در ضلع، غرب، شرق و جنوب تخلیه شده است، خاطر نشان کرد: به خصوص خوابگاه دانشجویی متعلق به شهید بهشتی که حدود 150 نفر در آن سکونت داشتند تخلیه شده است و این افراد به محل‌های امن منتقل شدند.

نجفی با بیان این که امید است که این حریق کنترل شود، بیان‌ کرد: شهرداری تاکنون سه بار به این ساختمان اخطار داده است، اما از آن جایی که شرکت دولتی بوده است به این اخطارها بی توجه بوده است.

وی با اشاره به این که از این نوع ساختمان‌ها در اطراف این منطقه زیاد داریم که یا اداری هستند و یا به صورت مرکز اسناد و بایگانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، خاطر نشان کرد: به‌ هر حال این حادثه نشان دهنده این است که همه مالکان و ساکنان ساختمان‌های خصوصی و دولتی باید نسبت به ایمنی و حریق حساس بوده و جدی‌تر این موضوع را پیگیری کنند.

نجفی در پاسخ به این سوال که مسوولان مربوطه این ساختمان معتقد هستند که این ساختمان مقاوم سازی شده است، در این باره توضیح داد: بله. این ساختمان مقاوم سازی شده است و اگر مقاوم سازی نمی‌شد از آنجایی که عمر 51 ساله دارد نمی‌توانست این حجم بار را تحمل کند.

احتمال ریزش این ساختمان با توجه به ترک های ایجاد شده وجود دارد

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ریزش این ساختمان با توجه به ترک های ایجاد شده وجود دارد، گفت‌: بله. احتمال ریزش است، ممکن است قسمتی از ریزش ساختمان و یا نشست جدی این ساختمان را شاهد باشیم.

تخلیه اضطراری ساختمان‌های اطراف

داوری مدیرعامل آتش نشانی تهران نیز از تخلیه اضطراری ساکنان اطراف ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو، خبر داد.

داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی در حاشیه بازدید شهردار تهران از حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو با بیان این که از روز گذشته (دوشنبه)  این حریق آغاز شده است، گفت‌: حریق از طبقه منفی چهارم این ساختمان آغاز شده است و به دلیل فشردگی و عدم دسترسی به کانون حریق با چالش در اطفای حریق مواجه بودیم.

وی با اشاره به این که از روز گذشته کارکنان این ساختمان تخلیه شده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به مشکلاتی که در خصوص حریق ساختمان‌هایی با سازه فلزی ممکن بود رخ دهد، ساختمان‌های اطراف را نیز تخلیه کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی در ادامه‌ صحبت‌های خود با بیان این که دانشجویان خوابگاه دانشجویی مجاور و ضلعی از هتل مجاور این ساختمان تخلیه شده‌اند، بیان‌ کرد: تلاش برای اطفای حریق ادامه‌ دارد.

وی افزود: در طبقه منفی چهار اسناد و مدارک قرار داشت و این ساختمان 51 سال دارد.

درجه حرارت ساختمان پایین بیاید نفوذ می‌کنیم

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، نیز در مورد آخرین وضعیت ساختمان آتش گرفته در خیابان ولیعصر (عج)، گفت‌: آتش نشانان در حال پایین آوردن حرارت ساختمان نیروگاه هستند. کماکان آتش نشانان در حال‌  تخلیه دود، ایمن سازی و پایین آوردن حرارت هستند.

وی ‌اضافه کرد: از ساعات میانی شب گذشته دما به صورت محسوسی پایین آمده است. خوشبختانه این حادثه مصدومی در بر نداشته است و تنها دو، سه نفر از نیروهای آتش نشان دچار مشکل جزئی شده‌اند.

ملکی در ادامه‌ خاطر نشان کرد: منتظر هستیم تا درجه حرارت پایین بیاید تا نفوذ کنیم.

اطفای حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو همچنان ادامه دارد

آتش نشانان بعد از گذشت حدود 20 ساعت هنوز در حال اطفای ساختمان حرارتی وزارت نیرو هستند.

به گزارش خبرگزاری موج، عملیات اطفای حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو همچنان ادامه دارد.

ساعت 10 صبح روز گذشته (دوشنبه) حریقی در طبقه منفی چهار ساختمان حرارتی وزارت نیرو واقع در میدان ولیعصر (عج) به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد.

بلافاصله آتش نشانان به محل حریق اعزام شدند و با تلاش توانستند این حریق را مهار کنند اما مجددا این حریق شعله ور شد.

بیش از 20 ساعت است که آتش نشانان در حال اطفای حریق هستند.

صبح روز سه‌شنبه 17 بهمن نیز نجفی شهردار تهران نیز برای بررسی حادثه و تشکر از تلاش‌های آتش‌نشانان در محل ساختمان وزارت نیرو حاضر شد. 

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری، عارف‌نیا رییس مرکز اطلاع رسانی، عظیم بابایی، شهردار منطقه شش از ساعت 22 در محل حادثه حضور دارد.

آخرین وضعیت آتش سوزی در میدان ولیعصر

سخنگوی آتش نشانی گفت: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش سوزی در یک ساختمان اداری در خیابان ولیعصر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، سید جلال ملکی اظهار کرد: ساعت 10:06 صبح امروز یک مورد آتش سوزی در ساختمانی بالاتر از میدان ولیعصر به سامانه 125 سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام شد و پیرو تماس هموطنان سه ایستگاه با امکانات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اینکه آتش سوزی در یک ساختمان اداری هشت طبقه رخ داده است، افزود: این ساختمان چهار طبقه زیر زمین داشت که در طبقه منهای چهار و در قسمت اسناد آتش سوزی رخ داد که باعث شد سیستم‌های اطفای اتوماتیک حریق ساختمان فعال شود و به همین دلیل پودر زیادی که برای اطفاء استفاده می‌شود در ساختمان متراکم شد.

تعداد زیادی کارمند و ارباب رجوع در طبقات مختلف ساختمان محبوس شدند 

وی افزود: تعداد زیادی کارمند و ارباب رجوع در طبقات مختلف ساختمان محبوس شدند و آتش نشانان که دو دقیقه پس از اعلام به محل رسیده بودند بیش از 50 نفر را از ساختمان خارج کردند که از این میان یکی دو نفر دچار مشکلات تنفسی شده بودند و تحویل عوامل اورژانس داده شدند.

ملکی با اشاره به اینکه بخش دیگری از نیروهای آتش نشانی اقدام به اطفای حریق کردند، گفت: با توجه به اینکه تراکم پودرها در ساختمان دید را محدود کرده بود آتش نشانان با این حال توانستند خود را به کانون حریق برسانند و در حال حاضر مشغول خاموش کردن آتش هستند و تا دقایقی دیگر عملیات به پایان می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه