English

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

فروش اینترنتی دارو غیر قانونی است

سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص فروش اینترنتی دارو و کالاهای سلامت محور عنوان کرد: ممنوعیت فروش دارو بر بستر فضای مجازی ولو داروهای بدون نسخه(OTC) کماکان بر قوت خود باقی است و متخلفین مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

فروش اینترنتی دارو غیر قانونی است

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی سازمان غذا و دارو به بیان توضیحاتی درباره فروش اینترنتی دارو پرداخت.

کیانوش جهان‌پور سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به نقل قول های مختلف در خصوص داروخانه های مجازی و فروش اینترنتی دارو و کالاهای سلامت محور عنوان کرد: ممنوعیت فروش دارو بر بستر فضای مجازی ولو داروهای بدون نسخه(OTC) کماکان بر قوت خود باقی است و متخلفین مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

ضوابط موجود در خصوص فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی به قوت خود باقی است

جهانپور اضافه کرد: موضوع فروش دارو از فروش مجازی و اینترنتی اقلام غیر دارویی متفاوت است و کماکان ضوابط موجود در خصوص فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی به قوت خود باقی است.

وی افزود: موضوع کسب و کارهای نوین و نحوه بکارگیری ابزارهای فرآهم آمده بر بستر فضای مجازی، توسط سازمان غذا و دارو رصد می شود و هرگونه تغییر احتمالی در ضوابط در آینده متناسب با فضای نوین کسب و کار اطلاع رسانی خواهد شد، لکن کماکان کلیه ضوابط در این خصوص بر قوت خود باقی است.

فروش اینترنتی دارو

داروخانه های دارای مجوز فروش اینترنتی

وی در پایان اظهار داشت: داروخانه های دارای مجوز فروش اینترنتی صرفا مجاز به فروش کالاهای بهداشتی، آرایشی و مکمل های تغذیه ای، شیرخشک، فرآورده های طبیعی و سنتی، ملزومات  مصرفی  پزشکی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو از طریق اینترنت و فضای مجازی هستند و هرگونه مجوز فروش اینترنتی عبارت است از مجوز فروش اینترنتی اقلام غیر داروئی در داروخانه، و داروخانه های دارای مجوز فروش اینترنتی اگر با کسب مجوز و یا به دلیل دیگری برای مدت معینی تعطیل شده باشند، مجاز به فروش اینترنتی نخواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه