English

حاشیه های تخلف در بهشت زهرای تهران؛

طوفان در کلانتری حرم امام(ره) / آیا سرکلانتر تغییر می کند؟

تخلف در بهشت زهرای تهران در پی تعرض به قبور شهدا همچنان ادامه دارد تا جائیکه سرکلانتر حرم مطهر شنیده شده در حال تغییر است.

طوفان در کلانتری حرم امام(ره) / آیا سرکلانتر تغییر می کند؟

خبرگزاری موج؛ گروه جامعه / سید هادی کسایی زاده: ماه های پایانی سال ۸۶ بود که اجرای طرحی به نام «ساماندهی قبور شهدا» شوک بزرگی را بر جامعه ایثارگری وارد کرد که نتیجه آن گود برداری در قطعه ۴۴ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران و “تجمع و تحصن” خانواده‌های شهدا در مقابل لودرهای راه یافته به قطعات شهدا بود.

این طرح به اسم “بهسازی قبور شهدا ” توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری تهران اجرا شد. اما داستان فقط برای بهشت زهرا رخ نداد و متاسفانه کار تا جایی پیش رفت که استخوان های شهدای هشت سال دفاع مقدس در طرح مناسب سازی قبور در امامزاده حسین قزوین زیر بیل لودرها از دل خاک بیرون آمد و بعد آنها را در کسیه های زباله نگهداری کردند! بهشت زهرای تهران و بنیاد شهید دست در دست هم دادند تا به هر قیمتی شده قبور شهدا را شخم زده و همه را مناسب سازی کنند.

آنها می گویند: مناسب سازی قبور شهدا شکل زیبایی به گلزار ها داده و تردد در آنها راحت تر است. نورپردازی و فضای بهتری هم دارد. اما خانواده شهدا می گویند: گلزار شهدای بهشت زهرای تهران تنها یک گلزار و گورستان نیست بلکه تمام سنگ قبور و ویترین ها حکم موزه را ایفا می کند. همسر شهید ستاری می گوید: من با این سنگ قبر انس گرفته ام اما یک روز آمدم دیدم سنگ مزار را شکسته اند!

بر اساس این گزارش باز هم زور بنیاد شهیدی ها و بهشت زهرا بیشتر بود برای همین خانواده شهدا تصمیم گرفتند در مورد این اقدام نا میمون شکایت کنند. و در آذرماه سال ۱۳۹۰ دیوان عدالت اداری رای داد تا مناسب سازی قبور متوقف شود. در این حکم آمده است هرگونه مناسب سازی باید با اجازه خانواده شهدا باشد. اما باز هم برخی مسئولان بنیاد شهید به این حکم دهن کجی کردند و به کار خود ادامه دادند تا اینکه مقام معظم رهبری در دیدار از گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تاکید کردند: “شکل ظاهری گلزار شهدا را حفظ نمائید”. متاسفانه هفته قبل بهشت زهرای تهران و بنیاد شهید در اقدامی خلاف قانون مناسب سازی قطعه ۲۴ را در دستور کار خود قراردادند. در این ساماندهی بخشی از حجله های شهدا تخریب شده و سنگ های مزار جابجا شده اند. تماس با روابط عمومی بهشت زهرای تهران و مدیرعامل این سازمان بی نتیجه بود و پاسخی برای این اقدام نداشتند.

داود براتی رئیس هیات خانواده شهدا در گفتگو با سید هادی کسایی زاده خبرنگار خبرگزاری موج می گوید: وقتی این خبر تاسف بار را شنیدم خودم را سراسیمه به قطعه ۲۴ بهشت زهرا رساندم. ابتدا مستند سازی کردیم و بعد موضوع را به آقای قالیباف، چمران و بنیاد شهید پیامک کردم.

اکبرتوکلی مدیرعامل بهشت زهرای تهران طوری با من حرف می زد انگار آسفالت خیابان را کنده اند در حالی که سنگ قبر شهدا است. این اقدام نوعی دهن کجی به سخنان مقام معظم رهبری محسوب می شود. این اظهارات در حالی است که پیمانکار موظف بوده رضایت خانواده شهدا را اخذ کند که این کار انجام نشده است. دادستان تا جایی پیش رفت که خانواده شهدا خود را به پشت درب شورای شهر تهران رساندند.

پس از انتشار فیلم گفتگوی خانواده شهدا با اعضای شورای شهر در خبرگزاری موج با شکایت شاکیان به دادسرای شهر آفتاب پرونده قضایی تشکیل شد. قاضی دادسرای شهر آفتاب با حضور در میان قطعات ساماندهی شده و بررسی اظهارات خانواده شهدا و تطبیق با شواهد عینی دستور توقف طرح را صادر کرد. دادستان به کلانتری حرم مطهر (ره) دستور داده طرح را متوقف کند و اظهارات همه خانواده های شهدا و مسئولین امر در این کار را اخذ کرده و گزارش نهایی آن را به دادسرا اعلام کند. در این میان شنیده شده برای اینکه گزارشی به دادسرا نرسد تغییر مسئولان انتظامی از جمله سر کلانتر دهم و رئیس کلانتری حرم امام (ره) را کلید زده است. هرچند این شایعه هنوز تائید و یا تکذیب نشده اما تغییر مسئولان انتظامی بهشت زهرای تهران در حال انجام است که کمی جای تامل دارد! هیات خانواده شهدای ایران در پایگاه خبری خود اعلام کرده است: طبق اسناد موجود پیش از این؛ قرارداد و همکاری میلیاردی میان سازمان بهشت زهرا (س) و ناجا منعقد شده است. گفته می شود پیش از این ارتش مسئول نگهبانی و حراست مجموعه بهشت زهرا بوده اما با این قرارداد ناجا این مسئولیت را می پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه