English

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران:

نشانه‌های انسان محوری بودجه کمرنگ است

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: نشانه‌های انسان‌محور و جامعه‌محور را نسبت به سازه‌محور در این بودجه پررنگ نیست.

نشانه‌های انسان محوری بودجه کمرنگ است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، الهام فخاری در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: در شعار ارزشمند دکتر نجفی با عنوان «تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی» این دیدگاه مهم است. مهم‌ترین جایی که شعارها و برنامه دوره پنجم شورای شهر نمود پیدا می‌کند، لایحه بودجه است. می‌توانیم فرصتی دهیم تا هم برای شهرداری نقطه اتکای محکم‌تری فراهم کنیم و بعد هم برای پاسخگویی دستمان‌ پرتر است.

وی در مخالفت با کلیات بودجه شهرداری  ادامه داد: فکر می کنم به نوعی بنیان بودجه 97 مشابه بنیان‌های بودجه‌های گذشته است. به همین دلیل است که همان ایرادها، جداول و اختلاف‌هایی که در مقایسه بین سال‌های گذشته دیده شده هنوز هم وجود دارد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به نکات مثبت بودجه سال 97، بیان کرد: چند نکته ارزنده و مثبت‌تری نسبت به بودجه‌های گذشته دارد که آقای نجفی هم به آنها اشاره کردند. مثلا در مورد واریزی به سازمان‌ها و... است. چند نکته منفی برجسته جدید هم دارد. در مقایسه که نگاه کنیم در بودجه 96  تقریبا 80درصد تحقق نیافته و به نوعی بودجه متکی بر شیوه‌های تحقق نیافته بودجه به نوعی غیرواقعی است.

وی در پاسخ به این که زیرساخت‌های بودجه‌بندی تغییر نکرده است، یادآور شد: شورای شهر و شهردار تهران تغییر پیدا کردند ولی هنوز زیرساخت‌ها و وضعیت سازمانی‌ شهرداری آنقدر تغییر یافته نیست که پیش‌بینی‌ها را به سمت تحقق پیش ببرد.

فخاری با اشاره به شعارهایی که در انتخابات پشتوانه لیست امید بود، تاکید کرد: جایگزینی نشانه‌های انسان‌محور و جامعه‌محور نسبت به سازه‌محور در این بودجه پررنگ نیست. در شعار ارزشمند دکتر نجفی با عنوان «تهران، شهر امید، شکوفایی» این دیدگاه مهم است. مهم‌ترین جایی که شعارها و برنامه دوره پنجم شورای شهر نمود پیدا می‌کنددر بودجه است. می‌توانیم فرصتی دهیم تا هم برای شهرداری نقطه‌ی اتکای محکم‌تری فراهم کنیم و بعد هم برای پاسخگویی دستمان‌ پرتر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی