English

خزانه دار شورای شهر تهران اعلام کرد:

کاهش هزینه های شهرداری در آذرماه

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: در آذرماه امسال همانند سه‌ماهه اول مدیریت جدید شهرداری تهران درآمدها بیش از هزینه‌ها محقق شده و هزینه‌های شهرداری روند کاهشی داشته است.

کاهش هزینه های شهرداری در آذرماه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سید حسن رسولی در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران در ارائه گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در آذر ماه امسال در راستای اجرای مفاد ماده 79 قانون شهرداری‌ها و تبصره ذیل ماده 6 آیین‌نامه نحوه هزینه بودجه شوراهای اسلامی کشور مصوب 29 اردیبهشت‌ماه سال 92، با بیان این مطلب افزود: ضروری است شهردار ضمن رعایت مُرِ قانون قبل از پانزدهم هرماه گزارش ماه گذشته درآمد و هزینه‌های شهرداری را ارائه کند. همچنین لازم است شهرداری اطلاعات مربوط به جریان نقدی فعلی و آتی حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌های اقتصادی انجام‌شده را نیز اعلام کند تا گزارش جامع‌تری ارائه شود.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات ارسالی توسط معاونت مالی و اقتصادی، شهرداری تهران در آذرماه امسال درمجموع 12 هزار و 536  میلیارد ریال درآمد وصولی داشته و هزینه‌های شهرداری در این مدت نیز 5 هزار و 984  میلیارد ریال در دفاتر ثبت‌شده است، ادامه داد: در این مدت 6 هزار و 551 میلیارد ریال درآمدها بیشتر از هزینه‌ها بوده است. در آذرماه  امسال همانند سه‌ماهه اول مدیریت جدید شهرداری تهران درآمدها بیش از هزینه‌ها محقق شده و هزینه‌های شهرداری روند کاهشی داشته است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه ‌و بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: بر اساس گزارش واصله از شهرداری تهران، از مجموع درآمدهای وصولی در آذرماه 10 هزار و 524 میلیارد ریال یعنی  حدوداً 84 درصد نقد و 2 هزار و 12 میلیارد ریال یعنی 16 درصد آن غیر نقد محقق شده ، همچنین هزینه‌های صورت گرفته در آذرماه گذشته 90 درصد به‌صورت نقد تأمین‌شده است.

رسولی یادآور شد: مطابق بررسی بودجه یک دوازدهم در آذرماه از مبلغ 14 هزار و 916 میلیارد ریال، 12 هزار و 536 میلیارد ریال درآمد کسب‌شده است یعنی 84 درصد درآمدهای محقق شده است  اما طبق برنامه زمانبدی دو هزار میلیارد ریال کسری عملکرد دارد. در این میان درآمدهای نقد بیش‌ازحد انتظار محقق شده به‌طوری‌که بودجه نقد یک دوازدهم در آذرماه 9 هزار و 592 میلیارد ریال باید باشد اما رقم حاصله 10هزار 524 میلیارد ریال محقق شده همچنین در بخش غیر نقد بودجه نیز بر اساس یک دوازدهم آذرماه به‌جای 5 هزار و 323 میلیارد ریال، 2 هزار و 12 میلیارد ریال یعنی 37 درصد آن محقق شده است.

به گفته وی، نکته مهم در عملکرد یک دوازدهم در آذرماه این است که شهرداری تهران در این ماه در بخش جمع درآمدها موفق شده دو هزار و 485 میلیارد ریال درآمد کسب کند اما در این بخش 3 هزار و 376 میلیارد ریال عقب‌تر از بودجه 96 عمل کرده همچنین در بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای نیز تنها موفق به جذب 3 هزار و 862 میلیارد ریال شده که در این بخش نیز 3 هزار و 196 میلیارد ریال از برنامه یک دوازدهم در آذرماه کسری عملکرد دارد.

خزانه دار شورای شهر تهران تاکید کرد: در بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی عملکرد آذر، شهرداری 6 هزار و 189 میلیارد ریال درآمد کسب کرده که 4 هزار و 192 میلیارد ریال آن بیش از برنامه مصوب بوده است. در حقیقت شهرداری تهران برای تأمین درآمدها در دو بخش اعلام‌شده به سمت دریافت وام  از بازار پولی و مالی اقدام کرده است.

رسولی با اشاره به اینکه در بخش هزینه‌بر اساس اختیارات شهرداری، 167 هزار میلیارد ریال اعتبار ابلاغ‌شده است که بر اساس عملکرد یک دوازدهم در آذرماه 5هزار 984 میلیارد ریال هزینه شده ، گفت: روند هزینه‌ای در سه بخش هزینه‌ای، تملک سرمایه‌ای و مالی درمجموع 8 هزار و 931 میلیارد ریال کم تر از عملکرد پیش‌بینی‌شده برای آذر بوده است.

وی درباره گزارش ارسالی شهرداری برای مجموع درآمد و هزینه‌های شهرداری در 9 ماهه امسال افزود: در 9 ماهه امسال 93هزار 307 میلیارد ریال درآمد در بخش‌های مختلف کسب‌شده که از این رقم 63هزار و 884 میلیارد ریال آن یعنی 74 درصد به‌صورت نقد و 23 هزار و 870 هزار میلیارد ریال یعنی 26 درصد به‌صورت غیر نقد بوده است، همچنین در 9 ماه امسال 47هزار و 20 میلیارد ریال هزینه در دفاتر ثبت‌شده است که این رقم در چند ماه آینده با توجه به ثبت سایر هزینه‌ها قابل‌افزایش است. در بخش هزینه‌ها 40 هزار و 644 میلیارد ریال یعنی 86 درصد از محل اعتبارات نقد و 6 هزار و 376 میلیارد ریال یعنی 14 درصد به‌صورت غیر نقد تأمین اعتبار صورت گرفته است.

رسولی در بررسی عملکرد 9 دوازدهم بودجه مصوب شهرداری ادامه داد: می‌بایست درآمدها برای عملکرد9ماهه، رقم 134 هزار و 250 میلیارد ریال می‌بود  که 93 هزار 307 میلیارد ریال آن محقق شده است . بودجه نقد 9 دوازدهم در سال جاری نیز 69هزار 437 هزار میلیارد ریال یعنی 80 درصد محقق شده که بر اساس برنامه انتظار می‌رفت 86 هزار 336 میلیارد ریال محقق می‌شد همچنین در بخش غیر نقد نیز به‌جای تحقق 47 هزار 913 میلیارد ریال تاکنون 23 هزار و 870 میلیارد ریال آن محقق شده است.

خزانه دار شورای شهر تهران بیان کرد: در بررسی عملکرد 9 دوازدهم نیز در دو بخش درآمدها و منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای نیز شهرداری تهران عقب‌تر از برنامه عمل کرده به‌طوری در بخش درآمد 20 هزار و 212 میلیارد ریال و در بخش منابع حاصل از تملک دارایی‌های سرمایه‌ای 14 هزار و 143 میلیارد ریال عقب‌تر از برنامه عمل کرده است.

به گفته رسولی؛ بدون تردید تأمین 100 درصدی درآمدهای شهرداری با توجه به عقب‌ماندگی در بخش‌های مختلف در سه‌ماهه باقی‌مانده از سال قدری دور از انتظار است اما نکته مثبت این است اگر درآمدها کاهش‌یافته در بخش هزینه‌ها با مدیریت، شاهد کاهش هزینه‌ها هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی