English

رئیس کمیته نظارت و بودجه شورای شهر

اگر اصلاح مالیه در شهرداری تهران انجام نشود، ما هم در بدهی سازی شهرداری شریک هستیم!

رئیس کمیته نظارت و بودجه شورای شهر تهران گفت: ترکیب منابع زنگ خطری برای اقدام هرچه سریعتر شورای شهر برای اصلاح مالیه شهرداری تهران است.

اگر اصلاح مالیه در شهرداری تهران انجام نشود، ما هم در بدهی سازی شهرداری شریک هستیم!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مجید فراهانی در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران در تذکر خود با بیان این مطلب افزود: اگر این روند را اصلاح نکنیم، ما هم در بدهی سازی شهرداری برای اداره شهر شریک هستیم.

وی ضمن تشکر از گزارش رسولی خزانه دار شورا، ادامه داد: این گزارش نگران کننده است، چراکه برابر گزارش خزانه دار شورا در آذرماه ترکیب منابع شهرداری تهران شامل درآمدها 20 درصد، منابع حاصل از واگذاری دارائی های سرمایه ای (عوارض بر پروانه های ساختمانی «تراکم» و فروش اموال شهرداری) 31 درصد و منابع حاصل از واگذاری دارائی های مالی ( 0ام و سایر شیوه های تامین مالی مبتنی بر بدهی) 49 درصد بود.

رئیس کمیته نظات و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این ترکیب منابع زنگ خطری است برای اقدام هرچه سریعتر ما برای اصلاح مالیه شهرداری تهران، بیان کرد: اگر این روند را اصلاح نکنیم، ما هم در بدهی سازی شهرداری برای اداره شهر شریک هستیم. باید به این شراکت مبتنی بر بدهی خاتمه داد و با اتخاذ تدابیر ویژه ضمن رونق بخشیدن به سرمایه گذاری برای اداره شهر منابع پایدار برای اداره شهر را تامین کرد و البته از ارتقاء بهره وری و کاهش هزینه های غیرضروری، پرداختن به فعالیت های غیرمرتبط با ماموریت های ذاتی شهرداری برای کاهش هزینه اداره شهر بهره گیری شود.

وی یادآور شد: برای ترسیم وضعیت واقعی هزینه ها لازم است، خزانه دار محترم شورا در گزارش آتی خود سهم هر یک از ماموریت های شهرداری در هزینه ماه را تعیین کنند تا اعضای شورا بدانند این مبلغ در چه ماموریت ها و اولویت هایی هزینه شده است.

فراهانی تاکید کرد: در حوزه هزینه های انجام گرفته در آذرماه، برابر گزارش قرائت شده از سوی خزانه دار شورا 78 درصد هزینه ها در حوزه هزینه های جاری انجام گرفته است و متاسفانه تنها 16 درصد بابت هزینه های عمرانی و نگهداشت شهر در قالب اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای هزینه شده است.

به اعتقاد وی،  تاسف بار تر آن است که تنها 5 درصد بابت بازپرداخت وام ها و بدهی های شهرداری هزینه شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه