English

سردار اشتری:

تجمعات اخیر در کشور ریشه های اقتصادی و معیشتی داشت

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تجمعات اخیر در کشور ادامه داد: این تجمعات ریشه های اقتصادی و معیشتی داشت ولی پس از چندی رنگ و بوی این تجمعات تغییر کرد و با شعارهای ساختارشکنانه و تخریب اموال عمومی همراه شد.

تجمعات اخیر در کشور ریشه های اقتصادی و معیشتی داشت

به گزارش خبرگزاری موج، فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تجمعات اخیر در کشور به بیان توضیحاتی پیرامون ریشه این تجمعات پرداخت.

سردار "حسین اشتری" در بیست و یکمین گردهمایی مسوولان حقوقی و امور مجلس ناجا با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا (س) و با گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر و با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش به ویژه سردار "حمیدرضا اشراق" معاون حقوقی و امور مجلس ناجا، اظهار داشت: امید است که موضوعات طرح شده در این همایش در پیشبرد اهداف و اجرای مأموریت های نیروی انتظامی مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به نقش اثرگذار معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا در پیشبرد اهداف نیروی انتظامی، افزود: انصافا اقدامات این معاونت؛ حساس، تأثیرگذار و مهم است.

فرمانده نیروی انتظامی بر اشراف معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا بر موضوعات قانونی، حقوقی و قضائی تأکید کرد و گفت: دانش معاونت حقوقی در حوزه های قانونی و قضائی و اشراف بر این حوزه می تواند در مأموریت های پلیس تأثیرگذاری ویژه ای داشته و از تضییع حقوق سازمان و کارکنان جلوگیری کند.

ضرورت اقدامات جهادی در حوزه آموزش به کارکنان نیروی انتظامی

عالی ترین مقام انتظامی کشور با تأکید بر ضرورت اقدامات جهادی در حوزه آموزش به کارکنان عنوان کرد: کارکنان نیروی انتظامی باید بر مسائل حقوقی و قضائی اشراف داشته باشند و این اشرافیت به واسطه آموزش ها محقق می شود.با تمرکز در آموزش در ابعاد حقوقی می توان از تحمیل هزینه ها بر سازمان جلوگیری کرد.

سردار اشتری با بیان اینکه در سال جاری "آموزش" باید به عنوان یک اولویت مستمر در معاونت حقوقی و امور مجلس دنبال شود ، افزود: موضوع آموزش همواره در نیروی انتظامی به عنوان یک اولویت اساسی با برنامه ریزی و جدیت دنبال می شود .

اقدامات ناجا در راستای توسعه امنیت عمومی و مبارزه با ظلم و فساد است

این مقام عالی انتظامی با اشاره به مأموریت های نیروی انتظامی تأکید کرد: همه اقدامات ناجا در راستای توسعه امنیت عمومی و مبارزه با ظلم و فساد است و با تمام توان صادقانه و خالصانه به مردم خدمت می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه خاطر نشان کرد: رعایت حقوق شهروندی ، شرعی و اسلامی در هر شرایطی برای ما یک اولویت است و در این راستا به دنبال ارتقاء دانش کارکنان در حوزه های مختلف هستیم و معتقدیم مأموران پلیس باید آگاه به وظایف شرعی ، حقوقی و قانونی باشند.

ملاک عمل پلیس، فرمایشات و تدابیر مقام معظم رهبری است

سردار اشتری با تأکید بر اینکه ملاک عمل پلیس، فرمایشات و تدابیر مقام معظم رهبری است، گفت: به دنبال اجرای مأموریت ها مطابق با موازین شرعی ، قانونی و برگرفته از تدابیر حکیمانه رهبری هستیم.

وی بر لزوم شناسایی قوانین و مقررات کاربردی در راستای تسهیل مأموریت ها تأکید و بیان کرد: در امضای تفاهم نامه و قراردادها باید دیدگاه حقوقی و نظرات کارشناسان این معاونت لحاظ شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در ادامه با اشاره به لزوم تعامل با سایر دستگاه ها و سازمان ها در راستای پیشبرد اهداف، بیان کرد: امروزه تعامل خوبی میان نیروی انتظامی با قوه قضائیه و نمایندگان مجلس وجود دارد و باید این تعاملات را تقویت کنیم و از ظرفیت های موجود البته در چارچوب قانون برای رفع کاستی ها بهره ببریم.

تجمعات اخیر در کشور ریشه های اقتصادی و معیشتی داشت

وی در ادامه با اشاره به تجمعات اخیر در کشور، ادامه داد: این تجمعات ریشه های اقتصادی و معیشتی داشت ولی پس از چندی رنگ و بوی این تجمعات تغییر کرد و با شعارهای ساختارشکنانه و تخریب اموال عمومی همراه شد.

این مقام عالی انتظامی کشور تصریح کرد: نیروی انتظامی در جریان این ناآرامی ها با سرلوحه قراردادن فرمایشات رهبری، با اقتدار توأم با خویشتنداری عمل و از دقایق اولیه ، ناآرامی ها را مدیریت و صف مردم را از صف اغتشاش گران جدا کرد.

سردار اشتری با اشاره به هوشیاری و بصیرت مردم، بیان کرد: اقتدار توأم با خویشتنداری رویکرد پلیس در ناآرامی های اخیر بود و پلیس در این ناآرامی ها از هیچ سلاح جنگی استفاده نکرد؛ دستگیری هدفمند نیز از دیگر اقدامات موثر نیروی انتظامی در جریان این حوادث بود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به دستگیری هدفمند در ناآرامی های اخیر، بیان کرد: پس از دستگیری ها، با پالایش های صورت گرفته برخی در ساعات اولیه آزاد و برخی دیگر با احراز اتهام به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه صدها نفر از همکارانم در جریان اغتشاشات اخیر مصدوم و مجروح شدند ، افزود: اما به کسی آسیبی از سمت نیروی انتظامی وارد نشد؛ مدیریت هوشمندانه ، مقتدرانه و توأم با خویشتنداری؛ برگ زرینی در کارنامه پلیس شد که تحسین و تقدیر مراجع عظام ، مسئولان ، مردم و... در پی داشت.

اعتبار ناجا در منظر مردم روز به روز در حال افزایش است

سردار اشتری با بیان اینکه اعتبار ناجا در منظر مردم روز به روز در حال افزایش است، گفت: این مهم ، نتیجه عملکرد عاقلانه، هوشمندانه و مقتدرانه پلیس است و امیدواریم این اعتماد مردمی با برنامه ریزی و جدیت در امور روزافزون باشد.

وی در پایان با قدردانی از حضور دادستان کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین "منتظری" در بیست و یکمین گردهمایی مسوولان و امور مجلس ناجا، بیان کرد: خوشبختانه تعامل مطلوبی میان پلیس و دستگاه قضا حاکم است و همواره شاهد حمایت مسئولان قضائی از نیروی انتظامی بوده ایم، امید است با همدلی و تعامل روز افزون، مأموریت ها را با موفقیت بیشتری انجام دهیم.

ملاک عمل پلیس

گفتنی است، با حضور سردار " حسین اشتری" فرمانده نیروی انتظامی ، حجت الاسلام و المسلمین "منتظری" دادستان کل کشور ، سردار " حمیدرضا اشراق" معاون حقوقی و امور مجلس ناجا، سردار "امیرحسین یاوری" معاون آموزش و تربیت ناجا و جمعی از مسئولان ارشد نیروی انتظامی " سامانه آموزش مجازی ضابطان قضائی " رونمایی شد.

ضابطان قضایی می توانند به صورت آنلاین آموزش ببینند

براساس این سامانه؛ همه ضابطان قضائی می توانند به صورت آنلاین آموزش ببینند و با موضوعات حقوقی آشنا شوند و براساس محتویات این آموزش ها با اساتید در ارتباط باشند، امکان برگزاری آزمون و ارائه گواهینامه آموزشی به ضابطان نیز وجود دارد.

رونمایی از برخی تألیفات حقوقی نیز بخشی از برنامه های امروز بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی