English

با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح؛

شرایط سربازی فعالان حوزه دانش بنیان ابلاغ شد

با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، شیوه نامه جدید برای سربازی افراد کلیدی فعال در شرکت های دانش بنیان و فناور ابلاغ شد.

شرایط سربازی فعالان حوزه دانش بنیان ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری موج، شیوه نامه شرایط سربازی فعالان حوزه دانش بنیان و فناور ابلاغ شد

سید محمد صاحبکار خراسانی یکی از مسائل اصلی در شرکت های دانش‌بنیان را حفظ و به‌کارگیری نیروهای توانمند عنوان و اظهار کرد: در این رابطه موضوع انجام خدمت سربازی برای افراد اصلی مشغول در این شرکتها مهم است به نحوی که ممکن است با جدا شدن یک فرد اصلی، فعالیت شرکت تحت‌الشعاع قرار گرفته و با افت شدید مواجه شود.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش‌بنیان افزود: از آنجایی که تدوین و اجرای برنامه‌های حمایتی از شرکتهای دانش‌بنیان یکی از مهمترین فعالیتهای معاونت علمی و مرکز شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان است، رفع این مشکل نیز از سالهای گذشته در دستور کار قرار گرفت.

رئیس مرکز شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان گفت: در چند سال گذشته، بنیاد ملی نخبگان شرایط انجام خدمت وظیفه تخصصی برای افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان (مانند برگزیدگان المپیادها، برگزیدگان کنکور و...) را فراهم کرده بود.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ادامه داد: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و ستاد کل نیروهای مسلح، شیوه‌نامه‌ای با عنوان «شیونامه بهره‌مندی دانش‌آموختگان فناور از تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی» ابلاغ شد.

 افراد کلیدی و کارشناسان خبره شرکتهای دانش‌بنیان می‌توانند از خدمات نظام وظیفه تخصصی استفاده کنند

صاحبکار خراسانی گفت: براساس شیوه‌نامه خدمت سربازی فعالان شرکت های دانش بنیان، افراد کلیدی و کارشناسان خبره شرکتهای دانش‌بنیان هم مانند برگزیدگان المپیادها و کنکور در صورتیکه امتیاز لازم را در زمینه علمی و فناوری کسب کنند، می‌توانند از خدمات نظام وظیفه تخصصی استفاده کرده و با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و بنیاد ملی نخبگان به ستادکل نیروهای مسلح معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سردار باقری؛ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح توجه ویژه‌ای به موضوع مهارت‌آموزی و استفاده مؤثرتر از توانمندیهای سربازان دارد و برنامه‌های ویژه‌ای در تفاهم‌نامه مشترک معاونت علمی و فناوری و ستاد کل نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است.

شرایط سربازی فعالان حوزه دانش بنیان

شرایط شرکتهای دانش‌بنیان و فناور

وی درباره تغییرات شیوه‌نامه در بهمن ماه سال جاری عنوان کرد: شرکتهای فعال در حوزه فناوری از جمله شرکتهای دانش‌بنیان که مورد تأیید کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش‌بنیان هستند و اسامی آنها در صفحه اول سامانه www.Daneshbonyan.ir قرار دارد و شرکتهای مستقر در مراکز رشد و پارکهای علم‌وفناوری، شرکتهای خلاق و معرفی شده از سوی نهادهای توسعه فناوری و نوآوری که از سوی مرکز شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان تأیید می‌شود، می‌توانند کارشناسان برتر خود را برای استفاده از این تسهیلات معرفی کنند.

همچنین شرکتهای متقاضی باید حتماً دارای اظهارنامه مالیاتی باشند و کالاها و خدمات دانش­‌بنیان خود را بر اساس اطلاعات اظهارنامه مالیاتی به فروش رسانده باشند.

شرایط افراد متقاضی

صاحبکار خراسانی درباره شرایط افراد متقاضی گفت: افراد معرفی‌شده باید حد نصاب امتیاز علمی و فناورانه را کسب کنند و این افراد باید دانش‌آموخته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد یا دکترای تخصصی باشند همچنین بیش­ از سه سال از تاریخ دانش­‌آموختگی آنها نگذشته باشد البته دانشجویان دوره دکترای تخصصی که از پیشنهاد رساله دکتری خود با موفقیت دفاع کرده باشند نیز مشمول مزایای این طرح می­‌شوند.

وی ادامه داد: فرد معرفی‌شده باید در حال حاضر به‌صورت تمام‌وقت در شرکت دانش­‌بنیان مورد نظر مشغول به فعالیت و برای دست‌­کم سه ماه اخیر، سابقه بیمه پرداختی در شرکت داشته باشد.

سهمیه شرکتهای دانش‌بنیان و فناور

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری عنوان کرد: هرکدام از شرکتهای دانش‌بنیان که دارای فروش مندرج در اظهارنامه مالیاتی باشد، می‌توانند یک نفر را به‌عنوان سهمیه خود معرفی کنند و به‌ازای هر 300 میلیون تومان فروش مندرج در اظهارنامه مالیاتی یا هر پنج نفر نیروی انسانی شاغل بیمه شده، می‌توانند یک نفر دیگر را به‌عنوان سهمیه خود معرفی کنند لذا یک شرکت با فروش بیش از (300) میلیون تومان، می‌تواند دو نفر را به‌عنوان سهمیه خود معرفی کند.

وی افزود: البته معرفی این افراد از سوی شرکتها به‌هیچ‌وجه به‌معنای استفاده فرد از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی نیست و این فرد باید توانمندی‌ علمی و پژوهشی را برای اجرای موفق پروژه پژوهشی در دستگاه‌های دفاعی و دولتی داشته باشد و امتیاز لازم را در حوزه علمی و فناورانه کسب کند.

فرآیند ارائه تقاضا و پیگیری

وی گفت: برای استفاده افراد فعال در شرکتهای دانش‌بنیان و فناور از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی، هیچ نیازی به مراجعه حضوری فرد یا ارائه تقاضای مکتوب به معاونت علمی و فناوری نیست و فرد متقاضی باید اطلاعات خود و شرکت متبوع خود را در سامانه Soraya.bmn.ir ثبت و به‌صورت الکترونیکی مراحل آن را پیگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی