English

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر خبر داد

صدور مجوز دائمی ورود به محدوده طرح ترافیک برای ۶۳ هزار خودرو/ کاهش ۲۰ درصدی ترافیک با طرح جدید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعتقاد دارد که در صورت اجرایی شدن مدل جدید طرح ترافیک شهر تهران 20 درصد از ترافیک معابر این کلانشهر کم خواهد شد.

صدور مجوز دائمی ورود به محدوده طرح ترافیک برای 63 هزار خودرو/ کاهش 20 درصدی ترافیک با طرح جدید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محسن پورسیدآقایی در چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ طرح ترافیک شهر تهران با بیان این مطلب افزود: وضع فعلی طرح ترافیک در شهر تهران نه ترافیک را برطرف کرده و نه تاثیری در کاهش آلودگی هوا داشته است. این در حالی است که در دوره مدیریت شهری قبلی به ظرفیت تردد در محدوده طرح 42 درصد اضافه شده است و دلیل آن نیز فشار دستگاه ها، سازمان ها و نهادها برای افزایش سهمیه بود.

وی ادامه داد: علاوه بر مطالعاتی که از قبل صورت گرفته بود، ما نیز از چهار ماه قبل برای بازنگری طرح ترافیک اقداماتی را انجام داده ایم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه  اعتقاد داریم با قیمت گذاری های جدید ترافیک مناطق مرکزی شهر کاهش خواهد یافت، بیان کرد: قیمت ها و نرخ ها برای ورود به محدوده طرح ترافیک مورد بررسی قرار گرفته و نرخ ها به روز سازی شده است.

به گفته وی؛ در حال حاضر به قیمت هایی رسیده ایم که با این قیمت ها، میزان تقاضای ورود به محدوده مرکزی شهر 20 درصد نسبت به گذشته کاهش پیدا خواهد کرد.

 پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه شهروندان اگر با گرانی ورود به محدوده طرح رو به رو شوند از راه های جایگزین استفاده خواهند کرد،یادآور شد: اگر قیمت ها ورود به محدوده طرح را کنترل نکرد، ما از سقف 103 هزار خودرو برای ورود به محدوده استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین تاکید کرد: برای 63 هزار خودرو جواز دائمی صادر خواهیم کرد اما برای این خودروها نیز مکانیزم پرداخت در نظر گرفته ایم. افرادی که جواز ورود به محدوده را به طور دائمی دریافت می کنند نیز باید روزانه 36 هزار تومان پرداخت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مقامات کشوری، پزشکان و سایر مشاغلی که باید در محدوده تردد داشته باشند می توانند مجوز دائمی دریافت کنند، گفت: این افراد باید روزانه مبلغ  36 هزار تومان پرداخت کنند.

وی همچنین گفت: در طرح جدید تمام شهروندان بر اساس میزان ساعت ورود و نوع آلودگی خودروهای خود مبالغی را پرداخت می کنند و عدالت اجتماعی اکنون برقرار شده است؛ طرح مذکور اکنون نظر تمام دستگاه های اجرایی را جلب کرده و مراجع تصمیم گیری نیز قانع شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه