English

کفتار خالدار بعد از ۲۰ سال رویت شد

​یک کفتار خالدار برای اولین بار پس از ۲۰ سال توسط محیط بانان یکی از پارک‌های ملی کشور آفریقایی "گابُن" واقع در غرب آفریقای مرکزی رویت شد.

کفتار خالدار بعد از 20 سال رویت شد

به گزارش خبرگزاری موج، ​یک کفتار خالدار برای اولین بار پس از ۲۰ سال توسط محیط بانان یکی از پارک‌های ملی کشور آفریقایی "گابُن" واقع در غرب آفریقای مرکزی رویت شد. این جانور آخرین شکارچی بزرگی است که در میان اکثر گونه های انقراض یافته در این منطقه دیده شده است.

این جانور در پارک ملی "Bateke Plateau" در نزدیکی مرز گابن با کنگو دیده شده است. جنگل ها و چمنزارهای این منطقه زمانی میزبان حیوانات وحشی زیادی از جمله پستانداران شکارچی و بزرگ جثه بوده اما پس از ده ها سال شکار غیرمجاز، این زیست بوم تخریب شده است.

به گفته مقامات، شکار تصویر یک کفتار خالدار توسط دوربین‌ها این امید را که پس از سال ها تلاش فعالان محیط زیست، پستانداران بیشتری به این منطقه بازگردند، افزایش داده است.

دو سال قبل نیز از یک شیر نر تنها توسط دوربین‌های تله‌ای عکس برداری شده بود.

پروفسور لی وایت، مدیر آژانس پارک های ملی گابن در یک نشست خبری اعلام کرد: بازگشت این گوشتخواران بزرگ دلیلی بر موثر بودن تلاش های جنگل‌بانان و همکاران ما بر حیات وحش Bateke است.

کفتار خالدار

کفتار خالدار به گونه‌ای در سال های اخیر فراموش شده بود که جنگل بانان محلی با دیدن عکس، ابتدا گونه‌ی آن را نشناختند اما قدیمی های روستاهای شمال پارک بلافاصله آن را تشخیص دادند.

به گفته کارشناسان این مشاهدات از سال ۲۰۰۱ که دوربین‌های تله‌ای نصب شدند، بسیار دور از ذهن به نظر می رسیدند.

به گزارش دیلی‌میل، هم چنین شیری که در سال ۲۰۱۵ رویت شد از آن زمان در پارک ساکن شده است اما هنوز تنهاست و در طول این سه سال هم چنان در انتظار یک جفت باقی مانده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه