English

سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری اعلام کرد

حذف ۹۲ ردیف کمک به NGO ها در بودجه ۹۷ شهرداری تهران

سخنگوی شورای شهر تهران از حذف 92 ردیف کمک به NGO ها و سازمان های مردم نهاد در بودجه سال آینده شهرداری تهران خبر داد.

حذف 92 ردیف کمک به NGO ها در بودجه 97 شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، علی اعطا در نشست خبری خود با خبرنگاران در تشریح لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران با بیان این طلب افزود: یک ماه قبل شورا مصوبه‌ای در خصوص تعیین الزامات و سیاست‌های بودجه 97 داشت که به عنوان یک سند بالادستی سبب شد که امروز لایحه بودجه تقدیم شورا شود، تا پایان بهمن ماه اعضای شورا فرصت دارند که در کمیسیون‌های تخصصی بودجه را بررسی و برای تصویب به صحن بیاورند.

وی با اشاره به ویژگی های لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران ادامه داد:در بودجه 97 خزانه متمرکز دیده شده است. در بودجه 97 خزانه شهرداری شرکت و سازمان‌ها و ... متمرکز است و این کمک جدی به حل مسئله حیاط خلوت‌هایی که وجود داشته می‌کند و موجب انضباط و شفافیت مالی می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تبصره 20 بودجه  که به  پرداخت دیون پیمانکاران توجه ویژه‌ای  دارد، بیان کرد: در بودجه 97 نسبت به 96 سهم پرداخت دیون پیمانکاران 42 درصد افزایش یافته که کمک زیادی به اعاده حیثیت کارفرمایی شهرداری می‌کند. چرا که انتقادات زیادی به شهرداری در این مدت در خصوص پرداخت دیون مطرح بوده است.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی های لایحه بودجه سال آینده حذف 92 ردیف کمک شهرداری تهران به سازمان ها و مراکز دینی و NGO ها که کاملا بی ارتباط با ماموریت‌های شهرداری بود ه است.

به گفته اعطا؛بودجه شهرداری در سال 97، 17 هزار و 500 میلیارد تومان است که انقباضی است و در این میان سهم بودجه غیرنقدی از 37.5 درصد در سال 96 به 25 درصد در سال 97 کاهش یافته است. همچنین سهم درآمد پایدار در سال 96، 22 درصد بوده که در سال آینده 28.5 درصد تخمین زده شده است.

وی با اشاره به منابع درآمد پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: 47 درصد بر مبنای درآمد و عوارض شهر، 44 درصد واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و 11 درصد از طریق واگذاری دارایی مالی بوده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه درباره تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی خروجی گزارش‌های مختلف از پلاسکو، گفت: در مورد پلاسکو مراجع مختلفی همچون کمیته ملی، مجلس، شورای شهر چهارم و ... گزارش‌های مختلفی ارائه کردند که مقرر شد تمامی مطالعات، پیشنهادات و الزامات این گزارش‌ها را پیگیری کنیم که بنا شد اعضای کمیسیون نظارت و حقوقی به همراه نمایندگان شهرداری، وزارت راه، وزارت تعاون، دادگستری، مجلس، استانداری، نظام مهندسی، آتش نشانی و اتاق اصناف تشکیل شود که دفتر این دبیرخانه نیز در کمیسیون حقوقی خواهد بود تا خروجی گزارشات پلاسکو پیگیری شود.

وی با اشاره به سه گزارش کمیته ملی، کمیسیون عمران مجلس و شورای شهر چهارم گفت: تضمینی درمورد پیگیری خروجی این کمیته‌ها وجود ندارد. در حالیکه می‌توانستیم در زمینه ایمن سازی، کاهش خطرپذیری و اجرای مقررات مبحث 22 اقدامات کافی انجام شود.

اعطا با  اشاره به راه حل مشترک بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران درمورد احداث ساختمان پلاسکو افزود: برج پلاسکو با ضوابط فعلی در آن زیربنا و ارتفاعی که بود ساخته می‌شود ضمن اینکه بنیاد مستضعفان دو قطعه زمین دیگر را الحاق کرده است که امروز هم در صحن شورا تذکر دادیم که باید فرایند حقوقی آن طی شود تا سطح، سطوح و تعداد طبقات را بدانیم. اما کلیات راه حل خوب و قابل دفاع است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به  سرنوشت طرح ترافیک جدید شهر تهران ادامه داد: با توجه به اینکه لایحه طرح ترافیک به شورا ارائه شده و جلسات فشرده‌ای را برای بررسی طرح جدید برگزار کردیم، بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده باید تا 15 بهمن ماه عوارض تصویب شود که در حال بررسی هستیم. پلیس یکی از اعضای شورای ترافیک است و این طرح در شورای ترافیک به تصویب رسیده است. هر چند که طرح فعلی با طرح اولیه‌ای که شهرداری ارائه کرده تغییر کرده است اما همچنان شهرداری از آن دفاع می‌کند و مورد نظر آنهاست. پلیس یکی از شش عضو شورای ترافیک تهران است و ملاک عمل برای ما مصوبه شورای ترافیک است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه