English

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران:

مکانی در تهران به نام مرحوم مهندس بازرگان نامگذاری شود/ تخریب پلاسکو نماد ساختار خراب بود

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران پیشنهاد داد تا مکانی در تهران به نام مرحوم مهندس بازرگان نامگذاری شود.

مکانی در تهران به نام مرحوم مهندس بازرگان نامگذاری شود/ تخریب پلاسکو نماد ساختار خراب بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، احمد مسجد جامعی در سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان این مطلب افزود: در احداث دوباره پلاسکو باید کلیسا، مدرسه ژاندارک، مسجد هدایت و خانه مشیرالدوله در نظر گرفته شود.

 وی با تاکید بر اینکه پلاسکو نماد ساختمانی خراب نیست، بلکه نماد ساختاری خراب است، ادامه داد: تا زمانی که این ساختار اصلاح نشود، احتمال تکرار شدن این حادثه وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به سخنان هاشمی درباره مهندس بازرگان ادامه داد: سال ۴۲ گردهمایی علمی درباره مسائل شهری تهران برگزار شد که دکتر صدیقی وزیر کشور دکتر مصدق آن را برگزار کرده بود و بازرگان مقاله ای در خصوص رفت و آمد شهری داشت که در آن بر حمل و نقل ریلی تاکید کرده بود. جا دارد موسسه یا مکانی به نام مرحوم بازرگان در تهران نامگذاری شود.

 وی با اشاره به حادثه منطقه ۱۸ که مردی در هنگام تخریب ساختمان زیر آوارها مانده بود،بیان کرد: وقتی می خواهیم در خصوص حوادثی مانند پلاسکو یا حادثه سانچی حرف بزنیم، تمامی جوانب را رعایت می کنیم که این مساله بسیار خوب است اما در خصوص اقشار ضعیف که در حوادث جان خود را از دست می‌دهند، چنین حساسیت هایی وجود ندارد به خصوص اگر بتوانیم با برچسب زدن موضوع را به حاشیه رانده و به فراموشی بسپاریم.

مسجد جامعی خواستار شد که هرچه سریعتر عوامل و مسبب درگذشت فردی که زیر آوارهای شهرداری منطقه ۱۸ بوده، شناسایی و مشخص شود‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه