English

نمونه‌ ژنتیک از خانواده ۱۶ تن از خدمه کشتی نفتکش ایرانی اخذ شد

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان پزشکی قانونی کشورگفت: نمونه گیری از خانواده ‌16 تن از خدمه کشتی نفتکش ایرانی اخذ شد.

نمونه‌ ژنتیک از خانواده 16 تن از خدمه کشتی نفتکش ایرانی اخذ شد

به گزارش خبرگزاری موج، مهرداد علی‌بخشی مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص تعداد خدمه و وضعیت نفتکش ایرانی اظهار کرد: براساس اطلاعات بدست آمده از سازمان بنادر و کشتیرانی کشور  32 خدمه (شامل 30 ایرانی و 2 غیر ایرانی) در کشتی حضور داشتند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به زنده و سلامت بودن مابقی خدمه کشتی افزود: به منظور بررسی هویت سه جسد یافت شده از خدمه این کشتی ناچار به اخذ نمونه ژنتیکی از خانواده های (بستگاه درجه یک) تمام خدمه کشتی هستند که بر اساس هماهنگی با سازمان بنادر و کشترانی خانواده ها به پزشکی قانونی تهران و فارس هدایت شدند.

مهرداد علی بخشی

علی بخشی تصریح کرد: نمونه گیری از خانواده‌ها از روز پنج‌شنبه در پزشکی قانونی تهران و فارس آغاز شده است و در استان تهران 12 خانواده و در استان فارس نیز 4 خانواده به مرکز پزشکی قانونی مراجعه و از آنان نمونه ژنتیکی اخذ شد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور با توجه با تألمات روحی خانواده های خدمه کشتی کار اخذ نمونه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حفظ حرمت این افراد انجام داد، اظهار داشت: تاکنون از خانواده 16 تن از خدمه کشتی نمونه ژنتیکی اخذ شده، مابقی خانواده نیز با هماهنگی سازمان بنادر و کشترانی برای نمونه گیری به سازمان پزشکی قانونی کشور معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری موج، نفتکش سانچی که در پاناما به ثبت رسیده است، بعدازظهر شنبه با کشتی "سی اف کریستال" در حدود ۱۶۰ مایل دریایی سواحل نزدیک شانگهای برخورد کرد و آتش گرفت و ۳۲ خدمه این نفتکش ناپدید شده اند.

این حادثه نخستین حادثه دریایی بزرگ برای یک نفت‌کش ایرانی از زمان رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران ژانویه سال ۲۰۱۶ بوده است.

نفتکش سانچی در سال ۲۰۰۸ ساخته شد و تحت مدیریت شرکت نفتکش ایران بود. مالک به ثبت رسیده این نفتکش، شرکت "برایت شیپینگ" است.

این نفتکش که از جزیره خارک حرکت کرده بود، قرار بود روز یکشنبه وارد داسان در کره جنوبی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه