English

معاون ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش ‌و پرورش:

باید با هدف گذاری نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش را توانمند سازیم

معاون ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: اگر نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش را هدف‌گذاری کنیم که توانمند شوند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

باید با هدف گذاری نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش را توانمند سازیم

به گزارش خبرگزاری موج، حسین درودی در ارتباط با هدف گذاری نیروی انسانی آموزش پرورش گفت: دانش و بینش صحیح و تربیتی درست دو بال پرواز هستند.

وی با اشاره به پیشتازی استان یزد در بحث کنکور و مسائل علمی،‌ افزود: تلاش برای پیشتازی در مسائل علمی و تربیت اسلامی از جمله ویژگی های مدیریت آموزشی در استان یزد است.

معاون ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌ و پرورش،‌ اظهار کرد:‌ تمرکز زدایی راه پسندیده برای مسئله محوری و استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی است.

حوزه‌های علمیه پاسخگوی همه بخش‌های مختلف کشور و همه دستگاه‌ها نیست

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه پاسخگوی همه بخش‌های مختلف کشور و همه دستگاه‌ها نیست، تصریح کرد: در کشور بالغ‌بر 60 هزار مسجد،تکیه و حسینیه‌ داریم که نیاز به روحانیت و حوزه دارند.

حوزه‌های علمیه توان پاسخگویی به نیاز آموزش‌ و پرورش کشور را ندارد

درودی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه کشور با تمام ظرفیت خود توان پاسخگویی به نیاز آموزش‌ و پرورش کشور را ندارد، خاطرنشان کرد: قریب به 106 هزار مدرسه در کشور وجود دارد.

معاون ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به این‌که در هیچ نقطه‌ای از کشور شاهد عدم حضور آموزش‌ و پرورش نیستیم، افزود: در کشور بالغ‌بر 110 مدرسه یک دانش‌آموزی وجود دارد و این امر بیانگر آن است که هیچ نقطه‌ای در کشور وجود ندارد که یک دانش‌آموز باشد ولی مدرسه وجود نداشته باشد .

وی با بیان این‌که فرصتی برای فعالیت‌های تربیتی در برنامه درسی ما دیده نشده، گفت: یک چاره اساسی در این رابطه این است که به سراغ منابع پایدار آموزش‌ و پرورش برویم یعنی توانمندسازی منابع پایدار و رسمی آموزش‌ و پرورش را لحاظ کنیم.

این مقام مسوول با بیان این‌که تقویت زیرساخت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های استانی در دستور کار قرار گیرد، گفت: توانمندسازی نیروهای موجود در دانشگاه فرهنگیان از دیگر ضروریات است که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این مسئله تأکید داشتند و فرمودند«محور تحول نیروی انسانی است» اگر ما نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش را هدف‌گذاری کنیم که توانمند شوند و این‌ها را متناسب با اهداف تعریف‌شده انجام دهیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی