English

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران

شهرداری ملزم به تعیین فضایی برای اعتراضات مردمی است

عضو اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران گفت: اصل ۲۷ قانون اساسی بیان می دارد تشکیل اجتماعات بدون حمل سلاح و به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، مجاز است.

شهرداری ملزم به تعیین فضایی برای اعتراضات مردمی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، احمد مسجد جامعی در سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح دو فوریتی الزام شهرداری تهران به تعیین مکانی مناسب برای اعتراضات مردمی با بیان این مطلب افزود: مردم اگر انتقاد و اعتراض داشته باشند باید چه کنند؟ ما باید به لحاظ کالبدی و فیزیکی مکانی را فراهم کنیم تا مردم و بنابر حقی که دارند اعتراض کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است طبق چارچوب، مکان مناسبی را برای این‌گونه اجتماعات فراهم کرده و ظرف مدت یک ماه برای تایید نهایی به شورا ارسال کند، ادامه داد: بر این مبنا اگر شهروندان اعتراضی داشتند به آن مکان رفته و اعتراضاتشان را به گوش برسانند. البته شهرداری باید با مشارکت دستگاه‌های ذیربط در این زمینه، اقدام به تعیین یک مکان کند.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران بیان کرد: باید انتقاد را به رسمیت بشناسیم و مدام این را می گوییم اما پای عمل که می اید ملتزم نیستیم. یعنی چه که انتقاد را به رسمیت میشناسیم؟ از ما حرف عملیاتی می خواهند. پیشینیان پیش بینی نکرده اند؟ خب ما برای همین اینجا هستیم که ماری که دیگران نکرده اند انجام دهیم.

وی با بیا اینکه ما  کار امنیتی انجام نمی دهیم که بخواهیم به این مساله امنیتی نگاه کنیم یادآور شد: نباید امنیت را صرفا بر عهده دستگاه های دیگر بگذایم. امنیت بر عهده همه ماست. اگر امنیت برقرار نشود خسارتش را همه ما می بینیم. ما می گوییم فضا را مشخص کنیم و هر کس خواست اعتراض کند برود مجوزش را برای آن فضا بگیرد. ما این را هم نمی گوییم هر کس خواست اعتراض کند فقط به این فضا که ما می گوییم برود، نه مردم با مجوز می توانند هر جایی را استفاده کنند. ما گفته ایم مسئولین اجرایی بروند و با وزارت کشور و دیگر نهادها مشورت کنند و بعد از یک ماه نتیجه را برایمان بیاورند.

احمد مسجد جامعی تاکید کرد: هدف این طرح به نظر من این است که ما سهم خود را از به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم انجام دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه