English

طرح اتصال ایستگاه های مترو به ایستگاه های راه آهن اجرا می شود

طرح اتصال ایستگاه های مترو به ایستگاههای راه آهن در دستور کار شرکت راه آهن قرار گرفته است.

طرح اتصال ایستگاه های مترو به ایستگاه های راه آهن اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درصدد آن است تا با ایجاد ایستگاه های تبادل سفر در مجاورت ایستگاه های جوانمرد قصاب (خط یک)، میدان راه آهن (تقاطع خط ۳ با کریدور اصلی شرکت راه آهن به صورت زیرگذر)  و شهرری (خط ۶- طرح توسعه جنوبی این خط) امکان جابجایی مسافران قطارهای بین شهری از طریق خطوط ریلی درون شهری را فراهم سازد.  

طی مکاتباتی که از سال ۱۳۹۵ با شرکت راه آهن شهری تهران و حومه صورت پذیرفته است، اجرای طرحی مبنی بر ادامه و توسعه گالری های جنبی موجود در ایستگاه جوانمرد قصاب (از خط یک مترو) و اتصال به ایستگاه حومه ای (جزیره ای) شرکت راه آهن از طریق یک گالری مستقیم، به منظور تبادل سفر از طریق محوطه ضلع شرقی ایستگاه مترو پیشنهاد و مورد موافقت قرار گرفته است.

همچنین به تازگی پیشنهاد مشابه دیگری در زمینه ایجاد ایستگاه تبادلی بین ایستگاه شهرری (در تقاطع خطوط یک و ۶ مترو) و پایانه در دست احداث شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران که قرار است در همین محدوده ایجاد شود، مطرح شده است.

در طرح توسعه ای خط ۶ مترو، توسعه جنوبی خط از حضرت عبدالعظیم حسنی تا شهرری مد نظر قرار گرفته است.

در این ایستگاه (شهرری) خطوط یک و ۶ مترو تهران با یکدیگر تلاقی خواهند داشت و ایجاد پایانه مسافری توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در محدوده یاد شده، باعث می شود مسافران بین شهری بتوانند به راحتی از طریق خطوط یک و ۶ مترو به اقصی نقاط پایتخت دسترسی پیدا کنند.

همچنین در ایستگاه راه آهن از خط ۳ مترو، یک کریدور ارتباطی بین این ایستگاه و سالن اصلی سوار و پیاده شدن مسافران بین شهری شرکت راه آهن در حال احداث است که پیش بینی می شود تا آخر سال جاری کار ساخت آن به اتمام برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه