English

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان:

افزایش منابع ورودی صندوق ذخیره فرهنگیان برای ادامه حیات ضروری است

عضو هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: افزایش منابع ورودی صندوق برای ادامه حیات ضروری است بنابراین با مساعدت معاونت توسعه مدیریت وپشتیبانی بخشنامه ای با موضوع افزایش حق السهم اعضا صادر شده است.

افزایش منابع ورودی صندوق ذخیره فرهنگیان برای ادامه حیات ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی نیکدل در گردهمایی  مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر استان ها که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است اظهار کرد: اولین مبلغی که بعداز بازنشستگی به دست فرهنگیان می رسد از صندوق ذخیره فرهنگیان است.

وی ادامه داد: تبیین وضعیت صندوق، تحقیق وتفحص نهادهای نظارتی، برنامه های آتی وسرمایه گذاری های جدید و افزایش سهم الشرکه ماهیانه اعضا ازجمله موضوعاتی  است  که امروز در گردهمایی مدیران کل موردبحث و بررسی قرار می گیرد.

نیکدل از انجام اقدامات اصلاحی در ساختار صندوق خبر داد و گفت: تلاش کردیم تا زمینه های  انحراف صندوق را از بین ببریم و سعی می کنیم خطاهای گذشته در فرآیند مدیریتی تکرار نشود.

فعالیت مشترک صندوق ذخیره فرهنگیان با سایر صندوق های خصوصی محدود می شود

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از محدود سازی فعالیت مشترک صندوق با سایر صندوق های خصوصی خبر داد و تصریح کرد: در جریان تحقیق وتفحص بیشتر از یکصدهزار صفحه از مدارک مربوط به صندوق به هیئت مربوطه تحویل دادیم و همکاری خود را با هیئت تحقیق وتفحص به تمام وکمال رساندیم تا سو تفاهمی پیش نیاید اما تعجب ما این است که برخی از دوستان تاکید دارند هر تخلفی که صورت گرفته است، بعد از سال ۹۲ بوده، در حالیکه چنین چیزی صحت ندارد و برخی نمایندگان سعی کرده اند اطلاعات قبل از سال ۹۲ را بردارند و وارد تحقیق و تفحص مربوط به آن سال ها نشوند.

وی ادامه داد: افزایش منابع ورودی صندوق برای ادامه حیات ضروری است بنابراین با مساعدت معاونت توسعه مدیریت وپشتیبانی بخشنامه ای با موضوع افزایش حق السهم اعضا صادر شده است.

نیکدل با ارائه آمار وارقامی از داشته های صندوق ذخیره عنوان کرد: علیرغم اینکه سود حاصله از درآمدهای صندوق به فرهنگیان می رسد، سهم در آمدی صندوق از فروش مواد آموزشی به مدارس تنها یک درصد است وضروری است آموزش وپرورش بیش از پیش موادآموزشی مورد نیازش را از شرکت های زیر مجموعه صندوق تامین کند.

عضو هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: وزیر آموزش و پرورش تاکید ویژه ای بر چابک سازی شرکت های وابسته به صندوق دارند و در حال حاضر ۲۵ درصد دارایی هایمان در پترو فرهنگ هست که با توجه به اینکه این شرکت وارد  بورس خواهد شد، پیش بینی ما این است که ارزش ۹۰۰ میلیاردی این شرکت در بورس به ۳۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: بانک سرمایه تحت نظارت بانک مرکزی کار می کند وسیستم های نظارتی اجازه هماهنگی بیشتر بانک سرمایه با صندوق را نمی دهد بنابراین آن گونه که رسانه ها می گویند  آنچه در بانک سرمایه اتفاق افتاده به صندوق مربوط نمی شود .

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان  اظهار کرد: همه آن مبالغی که در بانک سرمایه از آن با  عنوان اختلاس یاد می شود مربوط به فرهنگیان نیست زیرا حدود ۴۷ درصد از سرمایه اولیه بانک سرمایه مربوط به شرکت های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان است.

وی افزود: اختلاس صورت گرفته در بانک سرمایه است نه در صندوق اما متاسفانه رسانه ها دائما صندوق را مورد هجمه قرار می دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، نیکدل دخالت دادن سیاست در اقتصاد را سمی مهلک  برشمرد وافزود: رکودی که بر اقتصاد حاکم است موجب شده تا برخی شرکت های زیر مجموعه صندوق نتوانند تعهدات خودرا به موقع انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای سهم دولت دربرنامه ششم توسعه، اصلاح اساسنامه، اصلاح چارت تشکیلاتی، استمرارعضویت ، افزایش اعتماد اعضا با تاسیس شرکت اقتصاد و رفاه، تاسیس نمایندگی استانی و.... و همچنین سرمایه گذاری های جدید، بازنگری وتصویب آئین نامه ها، بررسی عملکرد وبودجه، استقرار حاکمیت شرکتی وتحول نظام برنامه ریزی استراتژیک از جمله اقدامات اخیر در صندوق فرهنگیان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه