English

استاندار تهران:

نباید بگذاریم عده ای مسائل شخصی خود را در مسائل امنیتی مختلط کنند

استاندار تهران گفت: همه وظیفه داریم در کنار دفاع از دستآوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی به مردم خدمتگزاری کنیم و نگذاریم عده ای مسائل شخصی خود را در مسائل امنیتی مختلط کنند.

نباید بگذاریم عده ای مسائل شخصی خود را در مسائل امنیتی مختلط کنند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد حسین مقیمی با اشاره به موضوعات مهمی که در استان تهران وجود دارد، گفت: در مورد رسیدگی به وضعیت آلودگی هوای تهران هر یکشنبه در استانداری جلساتی برگزار می شود و مسائل آلودگی هوای استان رصد شده و مصوبات و پیگیری‌ها دنبال می‌شود.
 
وی افزود: در جلسات آلودگی هوا وظایف دستگاه‌ها در مورد قانون هوای پاک و آیین نامه‌های دولت مربوط به سال‌های ۹۳ و ۹۵ بررسی می‌شود و اگر در گذشته این قوانین و آیین نامه‌ها به درستی اجرا می شد نباید امروز شاهد این میزان مشکل در آلودگی هوا بودیم.
 
مقیمی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مشکلات مربوط به آلودگی هوا ناشی از وسایل نقلیه و سوخت ماشین های سنگین و اتومبیل های فرسوده است عنوان کرد: باید حمل و نقل ریلی توسعه یابد و به ناوگان حمل و نقل عمومی  توجه شود و در بودجه سال ۹۷ تلاش شده سهمی برای توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی اختصاص یابد و با تحقق این اقدامات و همکاری سازمان محیط زیست و سازمان صنعت معدن و تجارت بخش زیادی از مشکل آلودگی هوای استان تهران مرتفع می‌شود.
 
استاندار تهران در ادامه سخنانش در جمع مدیران و فرمانداران به حادثه طبیعی زلزله به عنوان یکی دیگر از مشکلاتی که استان تهران با آن مواجه بوده است اشاره کرد و افزود: کشور ما مثل خیلی از کشورهای دیگر روی گسل قرار دارد و باید بتوانیم با زلزله کنار بیاییم و همچون کشور کره که توانست ساختمان های خود را در مقابل زلزله ۸ ریشتری مقاوم کند، باید بتوانیم خانه ها را ایمن و مقاوم کنیم.
 
وی ادامه داد: زلزله رودبار و بم هزاران کشته در پی داشت و پس از زلزله بم در آیین نامه ۲۸۰۰ مصوب شد مقاوم سازی روستاها، شهرها و ساختمان های دولتی انجام شود اما فقط تا ۴۰ درصد در این بخش موفق بودیم.
 
مقیمی افزود: ما مدیران و مسئولان استان تهران هستیم و مردم ما را انتخاب کردند که امورات آنها را انجام دهیم و در مقابل مردم مسئول هستیم و باید ساختمان ها را در مقابل زلزله ایمن کنیم زیرا مصالح ساختمان ها توسط شرکت های تحت نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت، مهندسین با نظارت راه و شهرسازی و ساختمان ها با نظارت نظام مهندسی و کارگران از سوی آموزش فنی و حرفه ای آموزش داده می شوند.
 
استاندار تهران با بیان اینکه از سال ۸۳ هر سال باید طبق برنامه ۱۰ درصد خانه های روستایی مقابل زلزله ایمن سازی  شود عنوان کرد: بیشتر تلفات در زلزله کرمانشاه از روستاهایی با خانه های غیر مقاوم بوده است و از همین امروز باید اجازه ندهیم ساختمان غیرایمن پایان کار بگیرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم توجه به سلامت اداری و نقش مدیران اشاره کرد و گفت: مدیران مسائل اقتصادی مردم را مورد توجه قرار دهند و خدمات رسانی برای طرح های اقتصادی به موقع و  بدون فوت زمان انجام شود.

مقیمی رفع آسیب های اجتماعی، فقر، بافت های فرسوده، اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی را از جمله اولویت ها در استان تهران برشمرد و مدیران را به اجرای کامل حقوق شهروندی و حقوق ذیل آن فراخواند.

استاندار تهران همچنین به موضوع سه سفر رییس جمهور در دولت یازدهم به برخی شهرستان های استان تهران اشاره کرد و افزود: در این سفرها ۵۰ پروژه مصوب شد و ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که ۷۰ درصد آن  یعنی حدود ۱۲۵۰ میلیارد تومان آن جذب شد و امیدواریم در سفرهای آینده رئیس جمهور اعتبارات به سایر شهرستان های استان نیز اختصاص یابد.
 
مقیمی خطاب به مدیران استان تهران گفت: باید اقدامات و طرح هایی که منشأ اثر در استان بوده است برای مردم اطلاع رسانی شود . سال گذشته افراد تحت پوشش کمیته امداد ۴۵ هزار تومان دریافت می کردند و در حال حاضر این مبلغ به ۱۳۵ هزار تومان و بیش از سه برابر افزایش یافته است.
 
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، مقیمی با تاکید براینکه تلاش کنیم رضایت خدا را با رضایتمندی مردم به دست آوریم عنوان کرد: همه وظیفه داریم در کنار دفاع از دستآوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی به مردم خدمتگزاری کنیم و نگذاریم عده ای مسائل شخصی خود را در مسائل امنیتی مختلط کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه