English

عضو مجمع نمایندگان استان تهران:

باید نقاطی را در پایتخت برای نگهداری از مردم در شرایط بحرانی در نظر گرفت

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: باید نقاطی را در پایتخت برای نگهداری از مردم در شرایط بحرانی در نظر گرفت؛ به عنوان مثال ۴ نقطه هرکدام برای نگهداری ۵۰۰ هزار نفر یا ۵ نقطه برای نگهداری ۶۰۰ هزار نفر با هدف اسکان موقت ایجاد شود.

باید نقاطی را در پایتخت برای نگهداری از مردم در شرایط بحرانی در نظر گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، محسن علیجانی زمانی با اشاره به پیشنهاد ساخت شهرک در حد فاصل تهران و قم برای انتقال مردم تهران در شرایط بحرانی گفت:‌ شهر تهران ۹ میلیون نفر جمعیت داشته که با احتساب شهرک های اطراف، جمعیت به ۱۵ میلیون نفر افزایش پیدا می کند، ضمن اینکه اخطار وقوع زلزله نیز در مقاطعی در تهران داده شده است؛ بنابراین تهران به دلیل تراکم جمعیت در صورت وقوع زلزله ای بیش از ۶ ریشتر بحران های عدیده ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ البته در شرایط عادی نیز برخی بحران ها در تهران وجود دارد، ازاین رو باید نقاطی را در پایتخت برای نگهداری از مردم در شرایط بحرانی در نظر گرفت؛ به عنوان مثال ۴ نقطه هرکدام برای نگهداری ۵۰۰ هزار نفر یا ۵ نقطه برای نگهداری ۶۰۰ هزار نفر با هدف اسکان موقت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اصل ایجاد چنین نقاطی برای اسکان موقت مردم تهران در شرایط بحرانی ضروری و غیرقابل اجتناب است، تصریح کرد:‌ اما اینکه این نقاط در چه مناطقی در تهران درنظرگرفته شود، نیازمند کار کارشناسی بیشتری است، هرچند که به طور حتم باید ۵ نقطه را در تهران در نظرگرفت؛ البته این مناطق دائمی نبوده و تنها باید امکانات اولیه برای زندگی را درآن فراهم کرد.

علیجانی با اشاره به اینکه دراختصاص بودجه برای ساخت این نقاط تمامی دستگاه ها اعم از مدیریت شهری، وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران، قوه قضاییه و دستگاه های دیگر باید تعامل کنند، گفت:‌ به عنوان مثال قوه قضاییه باید در زمان بحران با استفاده از برخی ویژگی ها با  افراد سوء‌ استفاده گر در زمان بحران برخورد کند، به طور حتم کمبود منابع در کشور وجود نداشته و اگر دولت و مجلس باید در هزینه کرد منابع در زمان بحران اجماع نظرداشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، افزود:‌ تعامل دستگاه ها و پرهیز از موازی کاری در بحران ها در شرایط بحرانی کمک کننده درجهت حل مشکلات است، به طورقطع این مسئله درکمیته راهبردی مجمع نمایندگان استان تهران پیگیری می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه