English

شهردار قم:

حدود اختیارات دولت و شهرداری مشخص نیست

شهردار قم گفت: متاسفانه حدود اختیارات شهرداری و دولت مشخص نیست.

حدود اختیارات دولت و شهرداری مشخص نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سقائیان نژاد در دومین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور با بیان این مطلب افزود:  متاسفانه در سال های اخیر به رغم تاکید دولت مبنی بر دادن اختیارات به شهرداری ها، اما تا کنون راهکار دولت در این زمینه تمرکززدایی نبوده است.

به گفته وی؛ به همین دلیل با توجه به مشکلاتی که دولت با آن درگیر است زمان آن رسیده تا  اختیارات شهرداری و دولت به تفکیک مشخص شود.

شهردار قم با  تاکید بر اینکه شهرداری ها باید بتوانند هزینه و درآمد اداره شهر را در چهارچوب محدوده شهرها تدوین کنند، ادامه داد: شهر عنصر زنده است و نیاز به استقلال حقوقی، مالی و مدیریتی دارد.

وی با اشاره به تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 87 بیان کرد: این قانون استقلال مالی  شهرداری ها را خدشه دار کرده است.

سقائیان نژاد با بیان اینکه هنوز شهرداری ها اطلاعات درستی در مورد میزان دریافت مالیات بر ارزش افزوده ندارند، یادآور شد: این در حالی است که 34 سال است که لایحه درآمد پایدار در کوچه پس کوچه‌های دولت و مجلس پیچ می‌خورد و بنابراین باید در بحث درآمد پایدار مستقلا بحث شود و نه اینکه وقتی مالیات بر ارزش افزوده را به ما می‌دهند فکر می‌کنند که به ما کمک می‌کنند و منت بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه