English

پیام بطحایی به مناسبت سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی در هفتم دی ماه پیامی صادر کرد.

پیام بطحایی به مناسبت سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری موج، در متن پیام سید محمد بطحایی آمده است: اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است. بر این اساس، تعلیم و تربیت، شالوده‌ نظام فکری دین مبین اسلام به‌شمار میآید برای آنکه انسان‌هایی تربیت شوند که با عبور از تاریکی‌های جهل و نادانی، به چراغ روشنایی‌بخش علم و تقوا و وادی صلاح و سعادت راه یابند و جوامعی سرشار از معنویت و آسایش بر پادارند .

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، به عنوان جریان بزرگ فرهنگی، پرچمدار جهل‌زدایی و آگاهی‌بخشی است و بنیانگذار و رهبر کبیر آن، حضرت امام خمینی (ره)، با اقتدا به سیره‌ نبوی و سنت علوی و با توجه به قدرت شگرف آگاهی و علم، در هفتم دی‌ماه 1358 با فرمان تأسیس نهضت سوادآموزی، ملت مسلمان ایران را متوجه ضرورت یک عزم ملی و همگانی در پیشبرد این امر مهم کردند و فرمودند: «تعلیم و تعلم، عبادتی است که خداوند تبارک و تعالی ما را بر آن دعوت فرموده است.» همچنین در بخش دیگری از پیام خود تأکید کردند: «ما باید در برنامه‌ درازمدت، فرهنگ وابسته‌ کشورمان را به فرهنگ مستقل و خودکفا تبدیل کنیم . »

سوادآموزی، اقتضای روح و مرام انقلاب اسلامی است و به برکت فرمان امام راحل(ره)، خیزشی عظیم پایه‌گذاری شد. ثمره‌ این تلاش‌ها، رشد نرخ باسوادی گروه سنی زیر 50 سال از حدود 50 درصد به حدود 95 درصد است و یقین دارم در ادامه‌ این راه نورانی، جدیت و تلاش همه‌جانبه و همگانی برای بهره‌مندی افرادی که هنوز از نعمت سواد محروم‌اند، بهبود زندگی، رفاه و تعالی معنوی و اجتماعی را بیش از پیش نصیب ایران عزیزمان خواهد کرد .

اینجانب ضمن تشکر و قدردانی از برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های همکاران سخت‌کوشم در عرصه سوادآموزی کشور، بخصوص آموزش‌دهندگان عزیز، توفیق روزافزون در خدمت‌رسانی مخلصانه و مجاهدانه به مردم شریف ایران اسلامی از خداوند منان برای همگان خواستارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه