English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

همکاری شهرداری و اتاق بازرگانی تهران باعث شکوفایی پایتخت می شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به لزوم همکاری متقابل شهرداری و اتاق بازرگانی تهران در خصوص جذب سرمایه گذاری های خارجی در جهت شکوفایی پایتخت و اجرای پروژه های شهری تاکید کرد.

همکاری شهرداری و اتاق بازرگانی تهران باعث شکوفایی پایتخت می شود

به گزارش خبرگزاری موج،  مجید فراهانی  در سی و دومین جلسه شورای شهر تهران که با حضور رئیس اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: همکاری شهرداری و اتاق بازرگانی تهران موقعیت ها و فرصت های سرمایه گذاری خوبی را در مقابل شهر تهران ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به فرصت بکر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهری بیان کرد: در ابتدای تشکیل پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، اعلام کردیم که این شورا در راستای دانش پایه و براساس مباحث هوشمندسازی و جهانی کردن شهر تهران حرکت خواهد کرد. به همین دلیل  برای تحقق این وعده‌ها اتاق بازرگانی با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند فعالیت‌های خوب و مستمری را انجام دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متاسفانه سهم جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری قابل توجه نیست، بیان کرد: این در حالی است که پروژه‌های شهری به دلیل محلی بودن و ساختار شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی به نوعی پروژه‌های مدیریت شهری را در معرض کمترین ریسک سیاسی قرار می‌دهد، بنابراین جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی در اجرای پروژه های شهری موانع و مشکلات زیادی وجود دارد، یادآور شد: امیدواریم با کمک اتاق بازرگانی و در قالب تشکیل کارگروه مشترک در جهت رفع موانع حرکت کنیم و شاهد جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مدیریت شهری باشیم.

فراهانی در ادامه با بیان اینکه بخش صنایع و بازرگانی فعال شهر تهران می تواند به نقش مسئولیت های اجتماعی نیز ورود موثری داشته باشند، تاکید کرد: در مباحث مربوط به مسئولیت اجتماعی، پیشنهاد شورای شهر  این است که در موضوعاتی همچون کاهش آلودگی هوا، تجار بزرگ مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند و در جهت کاهش آلام شهری حرکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه