English

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خبر داد:

بررسی مشکلات معیشتی رانندگان تاکسی از سوی مجمع نمایندگان استان تهران / رفع موانع نوسازی ناوگان تاکسیرانی با حمایت مجلس/ تاکید به استفاده از خودروهای هیبریدی در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از بررسی مشکلات معیشتی و اقتصادی رانندگان تاکسی در جلسه مشترک با مجمع نمایندگان استان تهران خبر داد.

بررسی مشکلات معیشتی رانندگان تاکسی از سوی مجمع نمایندگان استان تهران /  رفع موانع نوسازی ناوگان تاکسیرانی با حمایت مجلس/ تاکید به استفاده از خودروهای هیبریدی در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران

به گزارش خبرنگار موج؛ دکتر علیرضا قنادان با اشاره به برگزاری جلسه مشترکی با مجمع نمایندگان استان تهران با موضوع بررسی راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران  افزود:  با توجه به معضل آلودگی هوا در تهران و عدم ارائه راهکارهای تاثیرگذار از سوی متولیان امر باعث شده تا آلودگی هوا به عنوان بزرگترین مشکل لاینحل شهر تهران در کنار ترافیک هزینه های جانی و مالی زیادی را برای شهروندان به همراه داشته باشد.

وی  با بیان اینکه در این جلسه مجمع نمایندگان استان تهران از سازمان تاکسیرانی شهر تهران خواسته بود  تا گزارشی  از عملکرد این سازمان با هدف کاهش آلودگی هوا در تهران ارائه کند، ادامه داد: گزارشی که در این جلسه به مجمع ارائه شده شامل عمده ترین مشکلات ناوگان تاکسیرانی شهر تهران بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش روی نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران بیان کرد: نخستین موضوعی که با نمایندگان استان تهران در میان گذاشتیم، موانع پیش روی روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران بود. اعتقاد داریم که در روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی دولت باید با حمایت از بخش خصوصی موانع پیش روی ورود تاکسی های برقی و هیبریدی را مرتفع کند چرا که استفاده از خودروهای پاک در این حوزه در اهش آلودگی هوا تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

وی با اشاره به موانع پیش روی ورود خودروهای هیبریدی به کشور یادآور شد: در حال حاضر در سامانه ثبت سفارشان واردات خودروهای گمرک  کشور، ثبت سفارش واردات این خودرو کاملا متوقف شده است .این در حالی است که ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با استفاده از این خودروهای پاک می توانند  در کاهش درصد قابل توجهی از آلودگی هوای تهران تاثیرگذار باشند.

قنادان با بیان اینکه با توجه به این رویکرد گمرک، سرمایه گذاران امکان سفارش برای واردات خودروهای هیبریدی را به داخل کشور ندارند، تاکید کرد: قرار شد تا با حمایت نمایندگان مجلس ورود مجدد این خودروها به کشور برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران  از سر گرفته و بخش حمل و نقل عمومی از این محدودیت ها مستثنی شود.

وی با بیان اینکه دومین مشکل در نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران عدم ارائه گواهی اقساط توسط شرکت های خودروساز به رانندگان است، گفت: در حال حاضر به خاطر بدهی گمرک به شرکت های خودروساز صدور برگه گواهی اسقاط تاکسی ها به ارزش 5 میلیون تومان متوقف شده است. دلیل شرکت های خودروسازی در عدم ارائه این برگه به رانندگان بدهی کلان گمرک به این شرکت ها عنوان شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: ارائه گواهی اسقاط به رانندگانی که در طرح نوسازی تاکسی ها شرکت کرده اند، ضروری است و این مساله باعث توقف روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی در تهران شده است. به رغم آنکه در سال گذشته 10000 تاکسی فرسوده در شهر تهران تبدیل به احسن شدند اما از ابتدای سال تا کنون 4000 تاکسی در انتظار دریافت برگه اسقاط از شرکت های خودروسازی هستند و 9000 تاکسی نیز در انتظار نوسازی و ثبت در سامانه به سر می برند.

وی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان استان تهران قول دادند تا  مشکلات پیش روی نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران را حل کرده و همچنین در بودجه سال آینده دولت ردیف  اعتباری را با هدف نوسازی  تاکسی های فرسوده شهر تهران در نظر بگیرند.

قنادان سومین مساله مطرح شده در جلسه مجمع نمایندگان استان تهران را وضعیت معیشتی و اقتصادی رانندگان تاکسی مطرح کرد و یاداور شد: در این زمینه نیز نمایندگان استان تهران قول دادند تا با هدف ارتقای سطح کیفیت خدمات ناوگان تاکسیرانی  موضوع مشکلات معیشتی تاکسیرانان را بررسی و موانع پیش روی آنها را مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان تهران براین باور بودند که باید هر ماه از وضعیت ناوگان تاکسیرانی شهر تهران از سوی سازمان گزارش هایی به آنها ارائه شده و این جلسات تداوم داشته باشد، تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که نمایندگان تهران در مجلس تاکید داشتند، این بود که از محل کاهش مصرف سوخت کمک هایی به روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران انجام شود. آنها عقیده داشتند که اگر دولت 4 سال در این بخش سرمایه گذاری کند، با کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت هزینه دولت در این زمینه کاهش خواهد داشت.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه استفاده از خودروهای برقی در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران منجر به کاهش الودگی هوا و مصرف انرژی در پایتخت خواهد شد، بیان کرد: با توجه به وضعیت آلودگی هوا و متعاقب آن افزایش قیمت بنزین به نظر می رسد که دولت باید به سمت ورود و یا تولید خودروهای برقی و هیبریدی پیش رود. بررسی ها نشان می دهد با جایگزین کردن خودروهای برقی به جای بنزینی صرفه جویی قابل توجهی در بخش مصرف سوخت در تهران ایجاد خواهد شد که به نفع دولت خواهد بود.

به گفته وی، هرچقدر قیمت بنزین افزایش پیدا کند، به همان اندازه نیز باید سرمایه گذاری برای ورود خودروهای هیبریدی بیشتر شود. بررسی ها نشان می دهد هر راننده تاکسی به صورت میانگین روزانه به یک باک بنزین نیاز دارد. اما اگر خودروهای هیبریدی در این بخش مورد استفاده قرار گیرد صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت ایجاد خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه