English

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران:

سرفاصله حرکت قطارها در خط ۳ به ۹ دقیقه رسید

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: سرفاصله حرکت قطارها در خط سه مترو به 9 دقیقه کاهش یافت.

سرفاصله حرکت قطارها در خط 3 به 9 دقیقه رسید

به گزارش خبرگزاری موج، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به اینکه پیش از این سرفاصله حرکت قطارهای مترو در بخش شمالی خط 3 به ده دقیقه کاهش یافته بود، افزود: اکنون 2 رام قطار دیگر به تعداد قطارهای فعال در این خط اضافه و سرفاصله حرکت قطارها به 9 دقیقه رسیده است.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن این دو رام قطار جدید، در روزهای عادی سرفاصله حرکت قطارها از 10 دقیقه به 9 دقیقه و در روزهای تعطیل سرفاصله حرکت قطارها از 15 دقیقه به 12 دقیقه کاهش یافته است، تصریح کرد: در مجموع 20 حرکت در روزهای عادی و 30 حرکت در روزهای تعطیل به مجموع حرکت قطارها در خط 3 اضافه می شود.

 نوبخت ادامه داد: با این تغییرات 35 هزار سفر در روزهای عادی و 50 هزار سفر در روزهای تعطیل به ظرفیت خط سه متروی تهران اضافه می‌شود.

تعداد حرکت قطارها در خط 4 افزایش یافت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه از افزایش تعداد حرکت قطارها در خط 4 خبر داد و گفت: با افزایش 38 حرکت و مجموع اعزام 404 حرکت در روز، ‌ظرفیت پذیرش مسافر در این خط افزایش پیدا کرده است.

به گفته نوبخت، در آبان ماه سرفاصله حرکت قطارها در خط 4 متروی تهران در روزهای عادی به 4 دقیقه کاهش یافت و اکنون نیز با اضافه شدن حرکت‌های جدید، به طور میانگین روزانه صد هزار سفر به ظرفیت خط 4 اضافه شده است.

وی تصریح کرد: در عصر روزهای پنجشنبه نیز با اضافه شدن 8 حرکت، سرفاصله حرکت قطارهای این خط از 7 به 6 دقیقه کاهش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه با افزایش ۱۶ حرکت، سرفاصله حرکت قطارهای خط 4 در روزهای جمعه و تعطیل هم از 9 به ۸ دقیقه رسیده است.

بنا بر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به شروع فصل سرما خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط مترو و افزایش ظرفیت متروی تهران به عنوان پاک‌ترین، ایمن‌ترین و سریع‌ترین وسیله حمل‌و نقل عمومی درون شهری، در جهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک پایتخت گام مؤثری برداشته شده است و مطمئنا با تأمین ناوگان‌های بیشتر سرفاصله حرکت قطارها در خطوط متروی تهران بازهم کاهش خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه