English

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد:

خشکاندن ۲۸۹ اصله درخت در یکی از املاک بنیاد مستضعفان/عدم پاسخگویی بنیاد مستضعفان در مقابل قتل عام درختان

رییس کمیسیون محیط زیست و شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه در ملکی به وسعت 11 هزار و 400 متر مربع در منطقه سعادت آباد که متعلق به بنیاد مستضعفان و جانبازان است، با بی‌توجهی مسئولان این بنیاد، 289 اصله درخت از بین رفته است.

خشکاندن 289 اصله درخت در یکی از املاک  بنیاد مستضعفان/عدم پاسخگویی بنیاد مستضعفان در مقابل قتل عام درختان

به گزارش خبرگزاری موج، زهرا صدراعظم نوری در تذکر پیش از دستور خود در سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: گویا تمام سازمان ها کمر همت برای از بین بردن درختان بسته اند. به عنوان مثال در ملکی با پلاک ثبتی 72.1740، 41 و 42 به وسعت 11 هزار و 400 متر مربع در منطقه سعادت آباد متعلق به بنیاد مستضعفان و جانبازان بوده که 726 اصله درخت در آن شناسایی شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال 93، 30 اصله درخت آن کسر و 199 اصله درخت قطع شده بود. برهمین اساس برابر با قوانین مالک موظف شد که بیش از 5000 اصله درخت بکارد.  با توجه به اینکه مالک اجازه ورود به این ملک را نمی‌داد، نهایتا در سال 1396 با دستور قضایی و با دستور پلیس اجازه ورود به ملک داده شد تا مشخص شود که مقدار درختان این باغ کسر شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متاسفانه مالک 289 اصله درخت با محیط‌ بن 235 سانتیمتری را خشک و یا قطع کرده است، بیان کرد: مالک این ملک باید پاسخگو باشد و این بنیادها متعلق به همه مردم هستند. چرا درخصوص از بین رفتن درختان پاسخگو نیستند و نسبت به حفظ و حفاظت باغاتی که در اختیار دارند تلاش نمی‌کنند؟

وی یادآور شد:خطاب من به شهری است که در 15 سال گذشته می‌گفت اگر آلودگی هوا را به او بسپارند معضل را می‌تواند حل کند. آیا با از بین بردن هکتارها، باغات شهر تهران و تبدیل آن به تجاری، می‌خواستند معضل را حل کنند؟ انتظار داریم شهرداری منطقه 1 و 2 نظارت دقیق‌تری را نسبت به باغات داشته باشد و از قطع درختان در این باغات جلوگیری کند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره وضعیت آلدگی هوا در تهران گفت: امروز نمایشگر وضعیت هوا در شورای شهر تهران عدد 152 را اعلام می‌کند. این در شرایطی است که اگر این شاخص بر روی عدد 100 قرار گیرد، هوا ناسالم برای گروه‌های حساس و هنگامی که 152 را نمایش می‌دهد، هوا برای تمامی گروه‌های جامعه ناسالم است.

به گفته وی؛ در چنین شرایطی باید وضعیت فضای سبز شهر تهران و باغات پایتخت را مورد توجه قرار دهیم و باید بدانیم که مالکان باغات چه نقشی را در حفظ برای فضای سبز می‌توانند ایفا کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه