English

اظهارات یک عضو شورای شهر در مورد نظرسنجی در مترو

یک عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در بازدید از نظرخواهی از شهروندان در ایستگاه‌ متروی میدان ولیعصر (عج) گفت: ایده این نظرسنجی ایده خوبی است و باید همراه با شفافیت‌سازی باشد.

اظهارات یک عضو شورای شهر در مورد نظرسنجی در مترو

به گزارش خبرگزاری موج، شهرداری تهران به مناسبت  روز حمل و نقل عمومی اقدام به برگزاری نظرخواهی از مردم در 10 ایستگاه مترو کرده است که بهاره آروین عضو شورای شهر تهران با حضور در متروی میدان ولیعصر (عج) و بازدید از روند این نظرخواهی اظهار کرد: اصل ایده این نظرخواهی مهم و قابل تامل است. اگر ما بتوانیم در چند تصمیم مدیریت شهری رفراندوم شهری برگزار کنیم، می‌توانیم به مشارکت مردم و احساس تعلق آنها کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه می‌توان راه‌حل‌های آسان‌تری برای برگزاری رفراندوم‌های شهری داشته باشیم، تصریح کرد: سوالاتی که در این نظرخواهی مطرح شده است، به این موضوع اشاره می‌کند که استفاده از خودرو در شهر تهران هزینه داشته باشد و در عوض، این هزینه‌ها مستقیما در مترو صرف شود.

این عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه ایده این مساله که کسانی که از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند نسبت به کسانی که زمانی را صرف حمل و نقل عمومی می‌کنند، قابل تامل است، گفت: کسانی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند هزینه‌هایی مانند آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک را به شهر تحمیل می‌کنند که می‌توان در این مورد از مردم نظرخواهی کرد که آیا می‌خواهند هزینه‌ای از خودروهای شخصی دریافت شود و آن هزینه‌ها در مترو صرف شود یا خیر؟

آروین در ادامه اظهار کرد: مساله‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که شاید مردم احساس کنند پولی که از آنان بابت گسترش مترو گرفته می‌شود، برای این کار هزینه نشود، بنابراین باید این اطمینان به مردم داده شود که پول آنها در راهی به جز گسترش مترو صرف نمی‌شود.

این عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در پایان با تاکید بر اینکه حساسیت راهکار اعتمادسازی است، تصریح کرد: شهرداری تهران می‌تواند روی سایت خود در مورد اینگونه مسائل شفافیت‌سازی کند. همچنین می‌توان به این نظرخواهی پرسش‌های دیگری از جمله حضور دستفروشان در مترو را اضافه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه