English

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران:

دستگاه‌ها حمایت‌های لازم را از انجمن مددکاری اجتماعی داشته‌اند

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: علی‌رغم اینکه انجمن مددکاری اجتماعی یک تشکل غیردولتی محسوب می‌شود و ظرفیت مالی نیز ندارد اما دستگاه‌ها حمایت‌های لازم را از این مجموعه داشته‌اند.

دستگاه‌ها حمایت‌های لازم را از انجمن مددکاری اجتماعی داشته‌اند

به گزارش خبرگزاری موج، سید حسن موسوی چلک در نخستین کنگره بین‌المللی 60 سال مددکاری اجتماعی در ایران که صبح امروز با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و صالحی امیری معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مجموعه باشگاه نفت برگزار شد، اظهار کرد: در 60 سالگی تاسیس علمی مددکاری اجتماعی در ایران هستیم و باید رویکرد متفاوتی را در سال‌های آینده به حوزه مددکاری اجتماعی داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: ما توانستیم در 60 سالگی پای خود را از مرز جغرافیایی ایران بیرون بگذاریم و در این بخش اتفاقات خوبی افتاده است. 

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران تصریح کرد: در این سال‌ها اقدامات مناسبی در حوزه مددکاری اجتماعی انجام گرفته است و انجمن مددکاری اجتماعی به عنوان تشکلی قدیمی که 60 سال سابقه کار دارد افتخار دارد که در این زمینه از ظرفیت دستگاه‌ها و سازمان‌های بسیاری استفاده کرده است و علی‌رغم اینکه انجمن مددکاری اجتماعی یک تشکل غیردولتی محسوب می‌شود و ظرفیت مالی نیز ندارد اما دستگاه‌ها حمایت‌های لازم را از این مجموعه داشته‌اند. 

موسوی با اشاره به برگزاری نخستین همایش کنگره بین‌المللی 60 سال مددکاری اجتماعی در ایران بیان کرد: در برگزاری این همایش 80 سازمان و تشکل همراهی کرده‌اند.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی 60 مددکاری اجتماعی در ایران ادامه داد: اهدافی در برگزاری این همایش ترسیم شده است که از آن جمله می‌توان به مستندسازی در 60 سال مددکاری اجتماعی ایران و ترسیم چشم‌انداز حوزه مددکاری در ایران در سال‌های آینده اشاره کرد. 

وی گفت: 2 ماموریت اساسی برای حوزه مددکاری اجتماعی ترسیم شده است که از آن جمله می‌توان به ارتقای مستمر کیفیت زندگی مردم و همچنین توسعه شاخص‌های سلامت اجتماعی اشاره کرد. مددکاران اجتماعی در گذشته فردمحور بوده و در آینده ما باید به سمت خانواده‌محور و جامعه محور حرکت کنیم.باید از مددکاری اجتماعی عمومی به سمت مددکاری تخصصی تغییر روش بدهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اشکالات جدی در حوزه مددکاری اجتماعی این است که برای این مجموعه خارج از این دستگاه تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: ما باید بتوانیم با تغییر مسیر به سمت سیاست‌گذاری حرکت کنیم و تاثیر زیادی را در این حوزه داشته باشیم. ارائه خدمات مستقیم باید تغییر کند، و ما به جای اینکه به این خدمات روی آوریم باید به سمتی برویم که حساسیت لازم را بین مسئولان و مردم ایجاد کنیم. 

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی 60 مددکاری اجتماعی در ایران مدیریت اجتماعی هوشمند را یکی دیگر از برنامه‌ حوزه مددکاری اجتماعی دانست و گفت: خدمات اجتماعی دولت‌محور با اشکالاتی روبه‌رو است که در این زمینه باید این اشکالات برطرف شود و ما باید به سمت رویکرد مردمی حرکت کنیم. باید خدمات اجتماعی فراگیر و جامعه محور و متناسب با نیاز جامعه به افراد متقاضی ارائه شود. باید به سمت خلاقیت و نوآوری حرکت کنیم که در این بخش از سایر دستگاه‌های دیگر عقب‌تر هستیم و در این زمینه باید گام‌های موثری را برداریم. 

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران ادامه داد: پرداخت مستمری حتی به میزان 30 برابر نیز نمی‌تواند افراد را به سمت توانمندسازی ببرد و در این زمینه باید تغییر روش بدهیم که البته دولت دوازدهم لایحه بیمه‌های اجتماعی را تهیه کرده است که امیدواریم هرچه زودتر این لایحه به مجلس ارسال و در نهایت تصویب شود.توانمندسازی، عدالت، اعتماد، افزایش مشارکت‌های مردمی، نشاط، سیاست‌گذاری، تاب‌آوری اجتماعی و... از مواردی است که باید در بخش توسعه اجتماعی به آنها توجه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه