English

رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:

تمام بارگذاری های تهران در سال های اخیر خارج از طرح تفصیلی بود

رئیس شورای شهر تهران گفت: تمام بارگذاری هایی که در سال های اخیر در شهر تهران انجام شده خارج از طرح جامع و تفصیلی پایتخت بوده که باعث بروز مشکلات و کمبودهایی در حوزه های مختلف شده است.

تمام بارگذاری های تهران در سال های اخیر خارج از طرح تفصیلی بود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، محسن هاشمی در حاشیه سی امین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: مسائل بارگذاری در شهر تهران خارج از طرح تفصیلی خودش را نشان داده و طرح جامع درست اجرا نشده است. موضوع زمین‌های ذخیره، مسائل پارکینگ و فضاهای آموزشی، فرهنگی و وسایل حمل و نقل عمومی هیچکدام دیده نشده است.

وی ادامه داد: آقای سالاری گزارش خوبی از تحقق این طرح ارائه کرد و اطلاعاتی خوبی دادند قصد این بود محوریتی که قرار است شورای پنجم در رابطه با این موضوع  به دست بیاورد و عمل کند تصویب شود.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: همچنین موضوع تحقق طرح تفصیلی مطرح شد که اهمیت بسیار زیادی دارد که اطلاعات باید به دست بیاید تا بفهمیم چقدر خارج از طرح تفصیلی عمل کردیم؟  آیا این طرح انقدر مهم است که اثرات بدی در شهر گذاشته باشد یا اینکه هیاهو است.

وی با اشاره به لزوم بازنگری در طرح تفصیلی شهر تهران یادآور شد: اگر این مسئله وجود داشته باشد باید نگاه جدیدی به طرح ایجاد و آن بررسی شود، تا اطلاعات و آمار به دست نیاید نمی‌توان گفت این طرح بازنگری می‌شود یا خیر. طبق این طرح شهرداری تهران باید سه تا ۵ ماه آمار دقیقی از طرح تفصیلی و طرح جامع ارائه کند تا ببینیم چقدر از این طرح عدول کردیم و اگر عدول از ۵۰ درصد بیشتر باشد جای تاسف دارد که باید بازبینی شود.

رئیس شورای شهر ترهان در ادامه صحبت های خود با اشاره به افزایش دستفروشان در شهر و قطارهای مترو گفت: زمانی که بنده در متروی تهران مسئولیت داشتم تازه مسئله دست‌فروشی مترو شروع شده بود که آن زمان برخورد نکردیم و امروز می‌بینیم که یک مشکل اساسی متروی تهران است و باتوجه به ساعات حضور آنها در مترو باید گفت تعداد دست فروشان از تعداد مسافران مترو بیشتر است.

وی درباره حادثه ضرب و شتم یک دستفروش توسط نیروهای شهربانی توضیح داد: نمونه این اتفاق زیاد است که یک‌نمونه از آن کشف شده است و باید فکر اساسی کرد. روش و نحوه عمل برخورد با دست فروشان را طراحی مجدد کنند و موارد قانونی جدید ببینند.

هاشمی با اشاره به برخورد قضائی و شهرداری تهران با حادثه پیش امده افزود: حتما باید روش مجددی برای آن طراحی کنیم که کمیسیون‌های مربوطه نیز از شهرداری خواستند اصلاح این موضوع را پیگیری کند تا به زودی به طرح مناسبی برسیم.

رئیس شورای شهر تهران درباره باز÷س گیری سوله های مدیریت بحران ادامه داد: حدود ۱۰۵ سوله وجود دارد که ۴۰ عدد آن در اختیار سازمان مدیریت بحران است که در آنها تجهیز کامل انجام شده اما در بقیه سوله ها وضعیت اینگونه نیست.

به گفته وی؛  اولین اقدام بازپس‌گیری سوله‌ها بود چون در مدیریت قبلی آنها در اختیار افرادی دیگر با موضوع استفاده متفاوت با آنچه که در قانون راه اندازی سوله های بحران وجود دارد، قرار گرفته بود زمانی که این سوله ها پس گرفته شود قطعا تجهیزش نیز انجام می‌شود. همچنین ۴۰ سوله دیگر باید ساخته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه