English

رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

کمک ۷۰ میلیارد تومانی مردم به زلزله زدگان/ بیوتروریسم دنیا را تهدید می کند

رئیس جمعیت هلال احمر از کمک 70 میلیارد تومانی مردم به سازمان هلال احمر در جریان زلزله کرمانشاه خبر داد.

کمک 70 میلیارد تومانی مردم به زلزله زدگان/ بیوتروریسم دنیا را تهدید می کند

به گزارش خبرگزاری موج، علی اصغر پیوندی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره پیشگیری از حوادث با بیان این مطلب افزود:  در راستای این کمک رسانی بیش از 20 هزار تن کالای غیرنقدی به ارزش تقریبی 70 میلیارد تومان به سازمان هلال‌احمر کمک رسانی انجام شد.

وی  با اشاره به وظایف سازمان های متولی در مدیریت بحران در کشور ادامه داد: در کنار تمامی وظایفی که هر دستگاه و سازمانی در کاهش خطرات و بلایای طبیعی بر عهده دارد؛ دولت نیز می تواند با تخصیص اعتبارات لازم و حمایت همه‌جانبه از برنامه‌های نهادهای مختلف،  زیرساخت‌های پیشگیری را در کشور ایجاد و یا تقویت کند.

پیوندی با اشاره به وظیفه رسانه ملی  در افزایش آگاهی مردم در پیشگیری از بحران ، خودامدادی و دیگر امدادی بیان کرد: همچنین وزارت مسکن ، شهرداری و دهداری‌ها نیز می توانند  با  ابجاد تسهیلگری در امر نوسازی بافت های فرسوده شهری و روستایی و سخت‌گیری در بنای ساختمان‌های مقاوم قدم‌های محکمی در امر پیشگیری و کاهش خسارات بردارند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این سازمان  نیز موظف است به عنوان متولی آموزش‌های همگانی امداد و نجات، علاوه بر اینکه امدادگران و نجات‌گران ماهری تربیت کند؛ یادآور شد:  باید قبول کرد که در حال حاضر  وقوع حادثه در دنیا پیچیده‌تر از گذشته شده است. به عبارت دیگر در کنار بلایای ناشی از تخریب محیط زیست و انسان؛ شیوه ساخت و ساز در سال های اخیر که با کیفیت پایینی در حوزه مسکن روبه روست باعث ایجاد بحران های جدیدی در کشور، منطقه و یا جهان می شود.

وی با بیان اینکه امروزه در دنیا نه تنها با تروریسم روبه‌رو هستیم که با بیوتروریسم هم دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ تاکید کرد: حملات شیمیایی، میکروبی، هسته‌ای و  غیره بیش از پیش جهان امروز را تهدید می‌کند. این در حالی که در کشور ما که در منطقه‌ای پرحادثه در جهان واقع شده، لازم است تا سطح آمادگی جمعیت در معرض مخاطرات در برابر حادثه و تاب‌آوری در مقابل بلایا ارتقا  پیدا کند.

پیوندی با بیان اینکه این امر نیازمند افزایش اطلاع‌رسانی، آموزش‌های عمومی و همگانی در سطح کشور است، گفت:بدون تردید مردم به هلال‌احمر اعتماد دارند و به پشتوانه  این اعتماد مردمی است که این سازمان با 2 میلیون عضو داوطلب و جوان در دنیا یک جمعیت شاخص و شناخته شده بوده  به گونه ای که اکنون عضو هیأت حاکمه فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر محسوب می شود.

وی با اشاره به آثار تخریبی زلزله و سیل در کشور افزود:  این بلایای طبیعی باعث ایجاد آسیب‌های عمرانی و جانی به مردم می‌شودکه در این راستا سازمان هلال‌احمر همیشه با سرعت  در محل وقوع حادثه حاضر شده است.

به گفته رئیس هلال احمر کشور؛ تأمین امنیت مردم در زمان حوادث اسکان خانواده‌های آسیب‌دیده در حوادث، حمایت از قشرهای محروم جامعه، ترویج ارزش‌های انسان‌دوستانه در جامعه مخصوصاً بین جوانان، خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی و در رأس همه اینها دمیدن روح داوطلبی در جامعه‌، اهمیت فراوان دارد.

وی با بیان اینکه زلزله کرمانشاه قلب مردم را آزرد، ادامه داد:  خوشبختانه جمعیت هلال‌احمر از همان اولین لحظات در کنار مردم بوده و تا هر زمان که احساس نیاز کند در کنار آ‌نها خواهد ماند.

پیوندی یادآور شد: پس از وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب را راهی منطقه حادثه کردیم و از ابتدای بامداد تمامی نیروهای استانی و سپس استان‌های معین در منطقه حاضر بودند. تیم‌های واکنش سریع، آواربرداری و سگ‌های جستجو کار خود را آغاز کردند و تیم درمان اضطراری نیز بلافاصله اولین بیمارستان صحرایی را در حیاط بیمارستان تخریب شده وزارت بهداشت برپا کرد.

وی با اشاره به ایجاد اسکان اضطراری برای حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه توسط جمعیت هلال احمر بیان کرد: عملیات اسکان اضطراری شروع و اقلام غذایی سه روزه و یک ماهه بین زلزله‌زدگان توزیع شد. همچنین امداد هوایی در این زلزله بی‌سابقه‌ترین اقدامات خود را در طول تاریخ امدادرسانی انجام داد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه تیم‌های حمایت‌های روانی - اجتماعی سازمان جوانان هلال‌احمر نیز در روزهای بعد از حادثه توانستند با مداخلات روحی روانی به مردم زلزله‌زده کمک کنند تا زودتر به شرایط عادی برگردند، تاکید کرد: در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی نیز رکوردی بی‌سابقه در جمعیت هلال‌احمر پدید آمد که نشان‌دهنده اعتماد عمومی به این نهاد مردمی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی