English

آمار مبتلایان به اختلال زوال عقل بالا می رود

با بالا رفتن میانگین سنی جمعیتِ جهان پیش‌بینی می‌شود که شمار مبتلایان به زوال عقل تا سال 2050 میلادی با رشد سه برابری به 152 میلیون نفر برسد.

آمار مبتلایان به اختلال زوال عقل بالا می رود

به گزارش خبرگزاری موج، در این بررسی آمده است افزایش میانگین سنی جمعیتِ جهان می‌تواند به رشد سه برابری آمار مبتلایان به اختلال زوال عقل بیانجامد و این رقم را از 50 میلیون نفر در حال حاضر به 152 میلیون نفر در سال 2050 برساند.

تدروس آدهانوم قبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: هر سال نزدیک به 10 میلیون نفر به زوال عقل دچار می‌شوند که شش میلیون نفر از آنان از کشورهایی با میزان درآمد پایین و متوسط هستند. این زنگ هشدار است و باید به این چالش رو به رشد توجه بیشتری کرد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین افزود: باید تضمین کرد تمامی مبتلایان به زوال عقل که در هر نقطه از جهان زندگی می‌کنند به خدمات مراقبتی مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، برآورد هزینه سالانه جهانی زوال عقل 818 میلیارد دلار آمریکا است که با بیش از یک درصد تولید ناخالص داخلی جهانی برابری می‌کند. مجموعه هزینه‌ها شامل هزینه‌های مستقیم درمانی، مراقبت‌های اجتماعی و خدمات غیررسمی دیگر می‌شود. همچنین پیش بینی می‌شود این هزینه‌ها تا سال 2030 بیش از دو برابر شود و به دو تریلیون دلار برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی