English

یک توصیه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های اسکلتی-عضلانی؛

هر ۳۰ دقیقه از جای خود برخیزید و حرکات کششی انجام دهید

رئیس کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با بیان اینکه دردهای اسکلتی- عضلانی شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به مطب‌های طب فیزیکی است، گفت: دردهای اسکلتی- عضلانی در ناحیه گردن، کمر و زانو شایع‌تر از سایر قسمت‌های بدن است.

هر 30 دقیقه از جای خود برخیزید و حرکات کششی انجام دهید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، سید منصور رایگانی در‌ آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با بیان اینکه دردهای اسکلتی- عضلانی شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به مطب‌های طب فیزیکی است، گفت: دردهای اسکلتی- عضلانی در ناحیه گردن، کمر و زانو شایع‌تر از سایر قسمت‌های بدن است.

وی افزود: کمردرد از شایع‌ترین دردهای اسکلتی-عضلانی است به گونه‌ای که می‌توان اعلام کرد تمام افراد یکبار در زندگی خود این درد را تجربه کرده‌اند.

رئیس کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در ادامه یادآور شد: بیمارانی که دچار سکته مغزی و ضربه مغزی، ضایعات نخاعی و اختلالات حرکتی می‌شوند نیز جزو مراجعان طب فیزیکی هستند که به دنبال بروز بیماری و عدم توانایی حرکت اندام‌ها نیاز به توانبخشی پیدا می‌کنند.

رایگانی خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال برخی بیماری‌ها مانند سکته مغزی و حوادثی از قبیل ضربه مغزی دچار معلولیت می‌شوند علاوه بر اقدامات جراحی و داخلی نیازمند به اقدامات طب توانبخشی نیز خواهند بود.

رئیس بیست و یکمین کنگره بین المللی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران خاطرنشان کرد: برخی دردهای عضلانی-اسکلتی به دنبال سبک زندگی در افراد بروز می‌یابد برای مثال کاهش تحرک، عدم نشستن صحیح، انجام کارهای سنگین و ... موجب بروز این دسته‌ از دردها می‌شود. وی افزود: به افراد به خصوص توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های اسکلتی- عضلانی هر 30 دقیقه از جای خود برخیزند و حرکات کششی انجام دهند یا فاصله کوتاهی را پیاده‌رویی کنند.

رایگانی در پایان خاطرنشان کرد: در این کنگره علاوه بر سخنرانان داخلی میهمانان خارجی از کشورهای آمریکایی و اروپایی برای ایراد سخنرانی نیز حضور خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه