English

سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد:

ارائه گزارش ۱۰۰ روزه شهردار تهران در هفته آینده

سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری خود با خبرنگاران از ارائه گزارش 100 روزه شهردار تهران در هفته آینده خبر داد.

ارائه گزارش 100 روزه شهردار تهران در هفته آینده

به گزارش خبرگزاری موج؛ علی اعطا با بیان این مطلب افزود: همچنین طبق تصمیم گیری های انجام شده قرار است از این پس هر دو هفته یک بار در نشست خبری میزبان یکی از کمیسیون‌ها خواهیم بود تا گزارشی از وضعیت کمیسیون مربوطه‌شان اعلام کنیم.

وی با اشاره به12 آذر به عنوان روز جهانی معلولان و اینکه شهر تهران هنوز برای حضور این قشر از جامعه مناسب نیست؛ ادامه داد: به رغم آنکه مجموعه قوانین و مقررات و مصوبات در حوزه شهری در خصوص مناسب سازی تهران برای حضور معلولان، سالمندان و ناتوانان وجود دارد؛ اما همچنان شهر برای حضور این افراد آماده نیست. به همین منظور از کمیسیون های مربوطه در شورای شهر تهران درخواست کرده ایم تا روی قوانین موجود مطالعات بیشتری کنند تا خلاءهای موجود در خصوص عدم اجرای آن شناسایی شود.

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران؛ از نظر مصوبات مشکلی در این خصوص وجود ندارد بلکه مشکلات ایجاد شده در حوزه اجرا است و بعضا شاهد هستیم مصوبات اجرا نشده است به همین دلیل این مساله در دستور کار کمیسیون‌ها قرار گرفته تا مجموع ضوابط و مقررات را در این زمینه احصاء کنند و بعد از آن خلاءهای قانونی احصا و در بعد نظارت نیز چاره‌اندیشی می‌کند.

وی در ادامه در رابطه به  سرانجام ارائه لایحه ای از سوی شهرداری تهران در خصوص کمک به زلزله زدگان کرمانشاه تا سقف 10 میلیارد تومان نیز توضیح داد: هنوز این لایحه از سوی شهرداری تهران به شورا ارائه نشده است و منتظر هستیم.

اعطا در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص  پاسخ منفی شورای شهر در خصوص درخواست نجفی مبنی بر معرفی دو نفر از اعضا در کمیته سرمایه گذاری های شهرداری تهران بیان کرد: شکل گیری شورای مشورتی در در شهرداری‌ها امری عادی است. در واقع این شوراها مصوبه‌ای نیاز نیست چراکه مشورتی هستند اما بحث این بود که با توجه بر اینکه این شورا بر مبنای مصوبه‌ای شکل نگرفته، نمی‌توان از طرف شورا افرادی را معرفی کنیم و اعضای شورا می‌توانند در این جلسات حاضر شوند اما نیاز به مصوبه نیست.

وی درباره پیشنهاد مطرح شده از سوی برخی از اعضا مبنی بر معرفی مدیران و شهردار متخلفی که در تخریب باغات تهران دست داشته اند، یادآور شد:  همانطور که می دانید کمیسیون ماده 7 تنها تشخیص باغ یا غیر باغ بودن و اعتراض به عوارض را مورد بررسی قرار می‌دهد. بررسی تخلفات در حوزه تخریب باغات و قطع درختان به صورت ویژه جزء وظایف این شورا نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: اما در این دوره دیدیم که در مواردی مشخص و روشن است که باغ براساس اهمال مسوولان از بین رفته و در همین راستا در رأی صادره نوشتیم که متخلفان باید به دستگاه‌های نظارتی معرفی شوند  و به دنبال این موضوع نیز هستیم و تا الان در رأی شورا آمده است که باید چند نظر به بازرسی شهرداری معرفی شوند و اگر موارد حادتر شود، رسما موضوع را به قوه قضاییه می‌رسانیم و قوه قضاییه نیز می‌تواند این موضوع را بدون نوبت رسیدگی کند.

وی همچنین درباره عدم تشکیل فراکسیون زنان نیز گفت: برای تشکیل این فراکسیون مشکلی وجود ندارد و اساسا تشکیل این فراکسیون موجب شکاف و اختلاف نیز نمی‌شود. کما اینکه چندی پیش فراکسیون کارگری در شورا تشکیل شد.

اعطا درباره سرانجام تذکراتی که اعضا در صحن علنی مطرح و به صورت کتبی متن تذکر خود را به رئیس شورای شهر تهران ارائه می دهند؛ بیان کرد: رییس شورا همه موارد را دقیقا به شهرداری و یا سازمان‌های دیگر ارجاع می‌دهد و حتی دستگاه‌های دیگر نیز به تذکرات ما پاسخ می‌دهند به گونه‌ای که چندی پیش بنده تذکری درخصوص آلودگی هوا ارائه کردم که حالا از سوی وزارت نفت جلسه‌ای تنظیم شده تا در این خصوص گفت‌وگو کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره برنامه مدیریت شهری در خصوص اجرای پروژه های عمرانی بزرگ مقیاس توضیح داد: اولویت اجرای پروژه با مواردی است که درصد پیشرفت‌شان زیاد است، اما باید اعلام کنیم که در دوره مدیریت فعلی مداخلات عمرانی درشت مقیاس مدنظر نیست و در تکمیل و اجرای پروژه‌ها حتما به بحث ارتقای سطح زندگی شهروندان توجه ویژه‌ای خواهد شد.

وی درباره سرانجام درخواست اعضای شورای شهر تهران برای دیدار با مقام معظم رهبری تاکید کرد: در انتظار تعیین زمان هستیم البته در راستای دیدار اعضای شورای شهر با سران قوا هنوز زمانی برای دیدار با رییس قوه قضاییه تعیین نشده است و باید اعلام کنم که اعضای شورای شهر تهران دیداری نیز با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهند داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی