English

سردار رضایی:

میان ایران و آذربایجان منافع مشترک وجود دارد

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: سطح روابط دیپلماتیک مرزبانی دو کشور ایران و آذربایجان از وضعیت خوبی برخوردار است و در بسیاری از موارد میان دو کشور منافع مشترک وجود دارد.

میان ایران و آذربایجان منافع مشترک وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا گفت: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان روابط تاریخی و دیرینه ای با یکدیگر دارند و همچنین در بسیاری از موارد دارای فرهنگ مشترک هستند و در واقع دو کشوری به حساب می آیند که مردم و دولتمردانشان به یکدیگر علاقه دارند.

وی افزود: در مجموع روابط تعریف شده و مثال زدنی میان مرزبانی دو کشور آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران برقرار است و سطح روابط دیپلماتیک مرزبانی دو کشور از وضعیت خوبی برخوردار است.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: در بسیاری از موارد میان دو کشور ایران و آذربایجان منافع مشترک وجود دارد و از سوی دیگر هم این دو کشور با یکدیگر مرزهای مشترک دریایی و زمینی دارند.

سردار رضایی تصریح کرد: وسعت مرز مشترک ایران و آذرباییجان با یکدیگر 759 کیلومتر است و و این مسئله ایجاب می کند که روابط و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی 10 سال گذشته روابط خوبی میان دولتمردان و مرزبانان دو کشور آذرباییجان و جمهوری اسلامی ایران حاکم بوده است و سالی یکبار در تهران و باکو این اجلاس تشکیل می شود.

وی یادآور شد: علاوه بر برگزاری اجلاس سالانه، گاهی به صورت 3 ماه یکبار و یا 6 ماه یکبار در برخی شهرها چون آستارا، پارس آباد و نخجوان بنا به موارد مختلف نشست های مشترکی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آذرباییجان برگزار می شود.

فرمانده مرزبانی ناجا اضافه کرد: امروز مشکل و موضوعی به مفهوم ناهمانگی در مرزهای مشترک خود چون مرزهای حوزه اردبیل، گیلان و همچنین در حوزه آذرباییجان با کشور آذرباییجان نداریم و روابط دو کشور با یکدیگر روابط بسیار حسنه ای است.

سردار رضایی تاکید کرد: در مراسم اربعین سال جاری بیش از 8000 زائر اربعین بدون هیچ مشکلی از مرزهای مشترک آذرباییجان و ایران تردد کردند و برای همه مسافران و تجار و بازرگانان و سایر افرادی که برای تفریح و سفر توریستی از طریق مرز مشترک دو کشور سفر می کنند، تسهیلات بسیار خوبی فراهم شده است.

وی یادآور شد: اخیرا مسوولان گمرک و وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور برای 24 ساعته شدن مرز بیله سوار هماهنگی هایی را با طرف مقابل داشته اند و مقرر شده است که بستر این موضوع را به صورت میدانی در آستارا و بیله سوار فراهم و روند 24 ساعته بودن مرزهای دیگر را در این مرز نیز اجرایی کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا اظهار کرد: برای ماه آینده یک نشست مشترک میان مسوولان مرزبانی ایران و آذرباییجان و مرزبانان این دو کشور برگزار می شود و برای چگونگی اجرایی کردن ریل آهنی که در حال احداث است و مسائلی چون تردد مسافران و جابجایی کالاها و نحوه انجام آن ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه