English

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

برای بازسازی سازه نیاز به مشارکت مردم و همکاری بانک ها است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر لزوم افزایش سرعت در اعطای کمک های بلاعوض به مردم تاکید کرد و افزود: برای بازسازی و مقاوم سازی سازه نیاز به مشارکت مردم و همکاری بانک ها است.

برای بازسازی سازه نیاز به مشارکت مردم و همکاری بانک ها است

به گزارش خبرگزاری موج، اسماعیل نجار در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده هجدک شهرستان راور و روستای گورک با اشاره به زلزله 6.1 ریشتری روز جمعه در این منطقه، اظهار کرد: این زلزله خوشبختانه تلفات جانی نداشته و فقط 51 نفر مصدوم شده اندکه به صورت سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به عکس العمل سریع ستاد بحران استان کرمان عنوان کرد: ستاد بحران استان بلافاصله پس از زلزله تشکیل شد و گروه ارزیاب به منطقه اعزام و کار امداد و نجات را سریعا آغاز کردند.

نجار بر لزوم افزایش سرعت در اعطای کمک های بلاعوض به مردم تاکید کرد و افزود: برای بازسازی و مقاوم سازی سازه نیاز به مشارکت مردم و همکاری بانک ها است.

وی باشاره به مقاوم سازی های صورت گرفته در کرمان اظهار کرد: با توجه به زلزله های گذشته، در سال های اخیر بازسازی به نحوه احسن در کرمان انجام شده و بیشتر ساختمان ها نوساز هستند.

نجار به سازهای غیرمقاوم اشاره کرد و افزود: سالانه برای نوسازی 200 هزار واحد مسکونی در کل کشور پرداخت تسهیلات در دستور کار دولت است.بازسازی یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در کشور

وی از نوسازی و بازسازی یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در کشور خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم این نوسازی ها استمرار داشته باشد، ضمن آنکه اصل بر این است که ساختمان های قدیمی و فرسوده تخریب شوند و ساختمان مقاوم جای آنها ساخته شود اما در گذشته برخی اینگونه انجام ندادند.

"اسماعیل نجار" در جمع نمازگزاران روستای گورک شهرستان راور نیز  اظهار کرد: برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی شهری 40 میلیون تومان وام با نرخ بهره 5 درصد و 6 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود.

وی ادامه داد: برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی روستایی وام 30 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و کمک بلاعوض 5 میلیون تومان پرداخت می شود ضمن آنکه 2 میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی نیز پرداخت خواهد شد.

نجار بیان کرد: برای هر واحد دامی 600 هزار تومان و برای هر واحد دام سنگین 4 میلیون تومان وام پرداخت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی