English

متخصص طب سنتی خبر داد

درمان دیابت نوع۲ و تقویت مو به کمک طب سنتی

برای درمان دیابت نوع ۲، برگه‌های کاهو و برگه گل کلپوره همچنین مصرف دو عدد بادام تلخ روزانه و پیاده‌روی ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ناشتا می‌تواند در درمان دیابت نوع ۲ موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام سید حسن ضیایی متخصص طب سنتی گفت: علوم پزشکی و علوم مهندسی را باید از کتاب‌های مرجع خودمان بنویسیم و اساتید هر رشته از مراجع کتاب‌های قدیمی برای هر رشته کتاب بنویسند.

ضیایی با اشاره به برخی از درمان‌های گیاهی و سنتی گفت: یکی از علل دیابت نوع ۲ چربی شکمی است. چای آلبالو و عرق طبیعی زیره ضد چاقی شکم است. البته زیره سبز شیرین مخصوص زنان است و برای مردان توصیه نمی شود.  

وی ادامه داد: برای درمان دیابت نوع ۲، برگه‌های کاهو و برگه گل کلپوره همچنین مصرف دو عدد بادام تلخ روزانه و پیاده‌روی ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ناشتا می‌تواند در درمان دیابت نوع ۲ موثر باشد.

متخصص طب سنتی در زمینه درمان سنتی یبوست گفت: پودر گل‌محمدی و پودر گل خبازی با یک لیوان دوغ شیرین کم‌چرب بدون گاز قبل از هر وعده غذایی مصرف شود.  

ضیایی در ادامه برای درمان دیابت نوع ۱ گفت: هویج زرد رنده کنید و ناشتا بخورید و یا مربایتان را را با عسل طبیعی درست کنید. همچنین قبل از هر وعده غذایی دم کرده ریشه شیرین بیان نیز برای درمان دیابت نوع ۱ مفید خواهد بود.

وی، استرس را از علل ریزش موی سر و همچنین چربی مو را از علل تشدید این امر خواند و گفت: کسی که پوست سر و ساقه موهایش چرب است، سرعت ریزش موهایش بالا می‌رود. برای کنترل چربی مو باید دو ساعت قبل از استحمام، سرکه طبیعی سیب به پوست سر و ساقه موها زده شود. همچنین صابون زیتون و شامپو بچه، لایه‌بردار طبیعی چربی سر است و ضد خارش بوده و چربی اضافه مو را از بین می‌برد.  

وی همچنین خشک‌ کردن مو با سشوار را یکی از دلایل تشدید ریزش مو دانست و گفت: موها باید با حوله نخی خشک شود. موها با گیره‌های محکم نباید بسته شود و برای شانه‌زدن نباید از شانه نوک تیز استفاده شود.   

ضیایی گفت: هر هشت ساعت دم کرده رازیانه با عسل برای تقویت پیاز موها موثر است. همچنین روغن کندش و سپس روغن بادام تلخ یا روغن سیاه دانه خالص برای کنترل ریزش مو مفید است.

وی برای درمان کسانی که عرق بد بو دارند و دچار ریزش عرق فراوان در زمستان و تابستان می‌شوند، گفت: سرکه طبیعی سیب لای انگشت و پاها بزنند که ضد قارچ و ضد باکتری است و آنتی‌باکتریال طبیعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی