English

معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران:

آغاز به کار مجدد خط ۷ مترو ۳۷۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای آغاز به کار مجدد خط 7 مترو در فاز اول به 370 میلیارد تومان بودجه نیاز است.

آغاز به کار مجدد خط 7 مترو  370 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری موج، محسن پور سیدآقایی که به درخواست اعضای شورا در جلسه امروز حضور یافت تا به سوالات باقیمانده اعضا پاسخ دهد؛ با بیان این مطلب افزود: معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران برای تامین منابع مالی خط 7 مترو در حال حاضر در ازای واگذاری زمینی به یک بانک خصوصی 100 میلیارد تومان پول دریافت کرده است.

وی  با اشاره به سایر روش های تامین منابع مالی خطوط 6 و 7 مترو تهران ادامه داد: تصمیم داریم امسال و سال آینده ۲ هزار میلیارد تومان در صورت اخذ مجوزهای لازم، اوراق مشارکت برای تکمیل خط ۶ و ۷ منتشر کنیم.

معاون شهردار تهران در باره ادامه نهضت پیاده راه سازی در شهر تهران بیان کرد: در حال حاضر بر اساس طرح جامع، در تهران باید ۱۹.۸ کیلومتر مربع مسیر پیاده رو وجود داشته ، ۳۱۷ هزار متر مربع پیاده رو مورد بازسازی قرار گرفته و در نهایت ۵۵۵ کیلومتر از پیاده روها نیز اصلاح شود.

به گفته وی؛ براساس مطالعات انجام شده در خصوص احداث پیاده راه ها، چند لکه بزرگ در پایتخت یعنی محور انقلاب، بازار، میدان جمهوری دیده شده است.

احیای دوباره شرکت مطالعات جامع حمل و نقل یکی دیگر از سوالاتی بود که اعضای شورای شهر تهران از پور سیدآقایی پرسیدند که وی در این رابطه یادآور شد: این شرکت یک بار به تعاونی کارکنان شهرداری واگذار شده و دوباره قرار است بر اساس مصوبه سال ۹۵ شورا احیا شود. در حال حاضر ۵۰۰ میلیون تومان برای بازگشت فایل ها و اطلاعات داده شده و کارشناس رسمی دادگستری نیز در حال بررسی صورت های مالی این شرکت است.

وی درباره بازنگری در طرح جامع ترافیک شهر تهران نیز تاکید کرد: : این طرح شامل ۱۸ سند است که با همکاری دانشگاه ها به طور کامل قصد بازنگری در آن را داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره برنامه های معاونت در حوزه ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان نیز گفت: افزایش ارتقای فرهنگ رانندگان تاکسی، ایجاد فرهنگ کتابخوانی در مترو و ... برخی از برنامه های معاونت است.

وی درباره مخالفت معاونت حمل و نقل با توسعه فعالیت شرکت های تاکسی اینترنتی توضیح داد: هیچ مخالفتی با این سیستم نداریم و معتقدیم این سیستم ارزان بخشی از کمبودهای شهر تهران را جبران کرده اما نکاتی نیز باید در نظر گرفته شود. مدیریت حمل و نقل بار در شهر تهران با شهرداری است و این شرکت ها برای دریافت مجوزها هیچ پیوندی با شهرداری ندارند.

به اعتقاد وی؛  این در حالی است که نظارتی در خصوص برخورد با راننده ها وجود ندارد و بسیاری از این خودروها فرسوده هستند.

پورسید آقایی درباره  رفع مشکل اتوبوس های دودزای شهر تهران نیز بیان کرد: مناقصه ۲۵۰ فیلتر دوده برگزار شده و قصد داریم خودروهایی که توسط پیمانکاران به کار گرفته می شوند ملزم به داشتن فیلتر دوده باشند.

وی در مورد آلودگی کامیون ها نیز تاکید کرد: پیشنهاد داده ایم سن فرسودگی کامیون ها به ۱۵ سال کاهش پیدا کند و در حال حاضر کامیون هایی در تهران تردد می کنند که عمر نزدیک به ۵۰ سال دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه