English

نظری:

با شهرسازی قلدرمابانه معلولان را از زندگی شهری عادی محروم کرده‌ایم

قطعا با شهرسازی قلدرمابانه نه تنها معلولان را از زندگی شهری عادی محروم کرده‌ایم بلکه همه شهروندان را نیز از حضور و مشارکت این افراد بی‌بهره می‌کنیم که این خسران دوجانبه به همراه دارد.

با شهرسازی قلدرمابانه معلولان را از زندگی شهری عادی محروم کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج، حجت نظری صبح امروز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه گفت: جای سوال است که در زمان زلزله معلولان جسمی – حرکتی چگونه می‌توانند خود را از این حادثه نجات دهند. آیا نه این است که این افراد قربانیان حوادث طبیعی خواهند بود، چراکه فرصت نجات دادن خود را ندارند، گفت: متاسفانه جای معلولان در مدیریت بحران بیش از پیش خالی است.

وی با بیان اینکه معلولان جسمی و حرکتی و... بخشی از چرخه زندگی هر فردی است که به فراخور شرایط و حوادث گوناگون و یا برای جانبازان ایجاد می‌شود، گفت: همه ما بارها این جمله را شنیده‌ایم که معلولیت، محدودیت نمی‌آورد اما امروز باید اعلام کنم که معلولیت برای یک شهروند تهرانی قطعا محدودیت به همراه دارد، چراکه نه اراده و توانی در مسوولان وجود دارد و از سوی دیگر در طی این سال‌ها به دلیل غفلت و کوتاهی مسوولان شهری یک شهر در دسترس پذیر نداریم.

نظری با بیان اینکه در بودجه‌های سالیانه برای بهبود کیفیت فضاهای ساخته شده اعتبار در نظر گرفته می‌شود، اما متاسفانه می‌بینیم که این مهم محقق نشده است، گفت: قطعا با شهرسازی قلدرمابانه نه تنها معلولان را از زندگی شهری عادی محروم کرده‌ایم بلکه همه شهروندان را نیز از حضور و مشارکت این افراد بی‌بهره می‌کنیم که این خسران دوجانبه به همراه دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه معلولان از جمله اندیشه‌محورترین و کارآمدترین NGOهای شهر هستند که می‌توان آنها پرچمدار فعالیت‌های داوطلبانه دانست، گفت: سازمان‌های مردم نهاد متخصص شهری در نحوه دستیابی به شهر دسترس‌پذیر می‌توانند مهم واقع شوند و ظرفیت عظیم مشارکت‌های مردمی را به مدد مدیریت شهری می‌توانیم به صحنه بیاوریم تا به دور از اقدامات نمادین و شعاری برای حضور پررنگ شهروندان معلول در تهران اقدامی انجام داده و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری دقیقی داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه