English

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران:

امنیت در زمره حیاتی‌ترین هدف‌ها و بالاترین منفعت در تمامی جوامع بشری به‌شمار می‌آید

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه امروز، دغدغه اصلی آحاد جامعه و شهروندان و نیز حکومت‌ها تأمین امنیت است، گفت: در این میدان حفظ و صیانت از حاکمیت سیاسی و نیز نظم عمومی جامعه و از سوی دیگر رعایت حقوق متهم، کار برای قاضی رسیدگی‌کننده بسیار سخت و دشوار است.

امنیت در زمره حیاتی‌ترین هدف‌ها و بالاترین منفعت در تمامی جوامع بشری به‌شمار می‌آید

به گزارش خبرگزاری موج، تورک در کارگاه آموزشی حقوق بشر و حقوق شهروندی که به همت ستاد حقوق بشر و با همکاری دادگستری استان هرمزگان برگزار شد، افزود: امنیت در زمره حیاتی‌ترین هدف‌ها و بالاترین منفعت در تمامی جوامع بشری به‌شمار می‌آید.

این مقام قضایی بیان کرد: امروز، دغدغه اصلی آحاد جامعه و شهروندان و نیز حکومت‌ها تأمین امنیت است. در این میدان حفظ و صیانت از حاکمیت سیاسی و نیز نظم عمومی جامعه و از سوی دیگر رعایت حقوق متهم، کار برای قاضی رسیدگی‌کننده بسیار سخت و دشوار است.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران در حوزه جرائم علیه امنیت چهار جرم محاربه، افساد فی‌الارض، اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام بیشترین بحث‌های حقوق بشری را به دنبال دارد که ناشی از اغراض سیاسی و فشارها و اهداف استکباری بین المللی است.

تورک ادامه داد: در حوزه جرم محاربه، بیش از اینکه این جرم را در حوزه جرائم اقدام علیه امنیت جان، مال و ناموس شهروندان بدانیم، موجب شده بود که به‌عنوان یک جرم سیاسی و جرم علیه حاکمیت شناخته شود که با اقدامات مناسب قانونگذار در اصلاحات سال 1392 قانون مجازات اسلامی، اصلاح و تفکیک در این موضوعات صورت گرفت و عنوان محاربه در ماده 279 و بعضی در مواد 287 و 288 بیان شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: محاربه معمولاً با قتل، کشتار به تهدید و ایجاد رعب و وحشت عمومی که سلب کننده آسایش و امنیت شهروندان است، همراه است.

وی خاطرنشان کرد: جرم محاربه با جرایم سیاسی متفاوت است. شاید یک محارب اهداف و انگیزه سیاسی داشته باشد، ولی با ایجاد وحشت و ترسی عمومی و اتخاذ یک روش توام با خشونت دیگر این انگیره نمی‌توند اثرگذار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه