English

کمک نقدی دولت تایلند به مردم زلزله زده ایران

سفیر تایلند در دیدار با خزانه دار جمعیت هلال احمر ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله زده کشور، کمک نقدی دولت تایلند به زلزله زدگان غرب کشور را پیش از ظهر امروز به هلال احمر تحویل داد.

کمک نقدی دولت تایلند به مردم زلزله زده ایران

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی علیپور خزانه دار جمعیت هلال احمر در دیدار با سفیر تایلند در ایران ضمن تقدیر از ابراز همدردی دولت تایلند با مردم زلزله زده کشور ایران و همچنین احساس مسئولیت سفارت تایلند در تحویل سریعتر کمک‌های این دولت به هلال احمر ایران گفت: در زمین لرزه اخیر در غرب کشور ایران، حدود 8 شهرستان و 2000 روستا و جمعیتی قریب 200 هزار نفر درگیر بودند و مناطقی که نیاز به امدادرسانی داشتند بسیار وسیع و گسترده بود.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای امدادی هلال احمر از همان ساعات اول وقوع زلزله در کنار مردم آسیب دیده بودند، افزود: چه در بخش امداد و چه در بخش نجات، جمعیت هلال احمر عملکرد موفقی داشت و با توزیع حدود 100 هزار چادر امدادی میان زلزله زدگان، موفقیت های خوبی کسب کرده است.

خزانه دار جمعیت هلال احمر به برنامه دولت ایران برای اسکان موقت زلزله زدگان در کانکس و سپس تحویل منازل مسکونی زلزله زدگان تا یکسال آینده اشاره کرد و گفت: سرمای هوا در مناطق زلزله زده، مردم این مناطق را با مشکلات بیشتری مواجه کرده و تمام تلاش ما همراهی و کمک به زلزله زدگان تا رسیدن به مرحله اسکان است.

سفیر تایلند در ایران هم در این در دیدار ضمن ابراز همدردی با مردم ایران در حادثه زلزله کرمانشاه، مراتب تسلیت نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور را در کشته و مصدوم شدن تعدادی از مردم استان کرمانشاه در زلزله اخیر اعلام کرد.

کالایانا ویپاتی پومی پراتس با بیان اینکه زلزله اخیر در کرمانشاه بزرگترین زلزله منطقه بوده است، افزود: سفارت تایلند از سوی دولت این کشور مامور شده تا هرچه سریعتر کمک های دولت تایلند را به دست مردم زلزله زده کرمانشاه برساند تا مردم ایران بدانند کشور تایلند به عنوان یک دوست در کنار آنهاست.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، در پایان این دیدار، کمک حدود 214 میلیون تومانی دولت تایلند به زلزله زدگان کرمانشاه تحویل هلال احمر ایران شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه