English

حاجیان زاده:

آسیب های روحی و روانی برای کودکان و نوجوانان زلزله زده بیشتر است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: از آنجا که زلزله اولین تجربه کودکان است، آسیب های روحی و روانی برای کودکان و نوجوانان زلزله زده به مراتب بیشتر است.

آسیب های روحی و روانی برای کودکان و نوجوانان زلزله زده بیشتر است

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا حاجیان زاده در جمع خبرنگاران به بیان گزارشی از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله زده کرمانشاه پرداخت و گفت: حادثه زلزله همواره قطعا آثار تخریبی دارد و با ضرر و زیان‌های جانی و مالی همراه است، اما در کنار آن آسیب های روحی و روانی هم عارض می‌شود که برای کودکان و نوجوانان به مراتب بیشتر است.

وی افزود: از آنجا که زلزله اولین تجربه کودکان است و برخی اعضای خانواده و دوستانشان را از دست می دهند و این نیاز احساس می‌شود که در کنار خدمات امدادی، یک امداد رسانی فرهنگی و روحی و روانی داشته باشیم تا روحیه امیدبخش پیدا کنند و بهداشت روانی داشته باشند تا چندین ماه که در کانکس و چادر زندگی می کنند امید به زندگی داشته باشند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر اینکه امدادرسانی فرهنگی امری بسیاری ضروری و جدی است عنوان کرد: در این عرصه ماموریت حوزه عاطفی و ایجاد بهداشت روانی برای ما در زلزله ها جدی است و از همان روز اول فعال شدیم و اقداماتی را در دستورکار قرار دادیم.

حاجیان زاده افزود: ابتدا ستاد امداد فرهنگی را در کانون راه اندازی کردیم و ستادی مشابه در غرب کشور ایجاد شد و دو انتصاب ویژه در این دو ستاد داشتیم و کار شروع شد. ما معطل برنامه ریزی بلند مدت نشدیم و بلافاصله اعزام مربیان به منطقه صورت گرفت. ابتدا از مربیان کرمانشاه استفاده کردیم و به تدریج مربیان مناطق همجوار به منطقه آمدند و بعد مربیان سراسر کشور در نوبت اعزام قرار گرفتند.

استقرار 6 کتابخانه سیار در مناطق زلزله زده کرمانشاه

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط و تحرک، اجرای نمایش عروسکی، قصه خوانی، مسابقه های گروهی و هنری از جمله برنامه های ما بود عنوان کرد: شش کتابخانه سیار مستقر کردیم که کتابخانه ها به روستاها می روند. در هرشهری دو کمپ ثابت سالنی ایجاد کردیم که مربیان ثابت در آنجا مستقر می شوند. به طور متوسط 10 مربی در کمپ ها مستقر هستند.

حاجیان زاده ادامه داد: در کنار اعزام مربیان و فعالیت در این قالب ها، فراخوان اهدای اقلام فرهنگی اعلام کردیم و 70 پایگاه در کشور به همین منظور درنظرگرفته شد تا هدایای مردم جمع آوری شوند. هنوز این برنامه ادامه دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اجرای طرح کانون مدرسه گفت: هرکدام از مراکز کانون با مدارس در ارتباط اند و دانش آموزان به صورت گروهی با معلمان وارد کانون می شوند و این امکان هست تا با روش های جذاب دروس را تدریس کنند. در مناطق زلزله زده پیش بینی کردیم طرح کانون مدرسه در مناطق زلزله زده به شکل گسترده‌تری اجرا شود. این طرح برای دانش آموزان بسبار جذاب است.

تهیه 32 هزار بسته لوازم‌التحریر به تعداد دانش‌آموزان زلزله‌زده کرمانشاه 

حاجیان زاده با بیان اینکه 32هزار بسته لوازم التحریر به تعداد کل دانش آموزان مناطق زلزله زده آماده شده و اکنون در مرحله بسته بندی است تا ارسال شوند عنوان کرد: این لوازم التحریرها تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند. در کنار اینها 20 هزار جلد کتاب از تولیدات کانون آماده کردیم که در حال ارسال است.

وی افزود: 5هزار عروسک دارا و سارا ارسال کردیم و هزار عروسک دیگر هم توزیع شده است. همچنین برنامه اعزام حضور و اعزام هنرمندان رادیویی و تلویزیونی  را در برنامه داریم و استیج هایی در حال آماده سازی است. اولین گروه، فتیله‌ای ها بودند که یک برنامه در آنجا داشتند. همچنین پیش بینی کردیم گروه‌های تئاتر حرفه‌ای به کرمانشاه بروند.

وی افزود: برنامه‌های تئاتر عروسکی ما فعال هستند. به همه کشور اعلام کردیم ایده‌های جدید خود را اعلام کنند. ظرفیت کشوری را به سمت منطقه بسیج کرده ایم‌. فعلا اعزام نیروهای مرد را داریم و منتظریم شرایط اسکان مناسب‌تر برای مربیان زن نیز فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه