English

قائم مقام وزیر بهداشت از روند خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) بازدید کرد

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور در پایگاه‌های خدمات رسانی به زائران پیاده در محورهای برون شهری در جریان روند خدمات رسانی بهداشتی و درمانی قرار گرفت.

قائم مقام وزیر بهداشت از روند خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، ایرج حریرچی در این بازدید خدمات رسانی به زائران را مطلوب ارزیابی کرد و از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه قدردانی نمود.

دارابی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این بازدید گزارشی از خدمات ارائه شده به زائران بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ارائه داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این بازدید با اشاره به آمادگی  بیمارستان‌های استان برای ارائه خدمات به زائران پیاده، اظهار داشت: خدمات درمانی و بهداشتی در سه سطح به صورت رایگان به زائران ارائه خواهد شد. همچنین در مشهد ۱۵ پایگاه سلامت به زائران مستقر در مراکز اسکان؛ خدمات درمانی رایگان را ارائه داده و تلاش شده تا داروهای مورد نیاز نیز در حد توان و به صورت رایگان در اختیار زائران پیاده قرار گیرد.

دارابی گفت: در مشهد تعداد تخت‌های دیالیز از ۵۰۱ تخت در سال ۹۵ به ۵۵۶ تخت در سال ۹۶ ارتقا یافته است که می‌تواند از نگرانی بیماران دیالیزی در سفر بکاهد.

وی از فعال بودن تمام مراکز مراقبت‌های ویژه در کلیه بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: ۶۳ آزمایشگاه خصوصی و دولتی در مشهد و ۱۱۴ آزمایشگاه در استان فعال می باشند و این در حالی است که ۱۱۱ درمانگاه شبانه روزی در مشهد و ۱۳۷ درمانگاه شبانه روزی در استان آماده ارائه خدمات می‌باشند.

دارابی از خدمت رسانی هزار نیرو در اورژانس ۱۱۵ خبر داد و افزود: پنج پایگاه شهری و جاده‌ای به همراه پنج دستگاه آمبولانس به پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در کل شهر افزوده شده است و ما در واقع از ۱۹۴ پایگاه اورژانس همراه با ۲۱۴ آمبولانس جهت خدمت رسانی به مردم بهره می‌بریم.

وی تاکید کرد: علاوه بر دو بالگرد دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سبزوار و بالگرد هلال احمر، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس در مشهد و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و گناباد در این مدت فعال خواهند بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: در این ایام ۱۴۹ داروخانه شبانه‌روزی در سطح استان فعالند که از این تعداد ۵۷ داروخانه در مشهد قرار دارد. همه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های داخل استان نیز داروخانه‌های شبانه روزی خود را که حدود ۳۶ مورد می‌باشد فعال نگاه خواهند داشت و در این مدت بازدیدها و نظارت‌ها از داروخانه‌ها دایر می‌باشد.

وی افزود: در حوزه بهداشت ۱۵۰ تیم نظارتی دیده شده است تا بتوانند نظارت‌های لازم خود را بر توزیع غذا، بهداشت اماکن، توزیع آب، بهداشت اقامت سراها، محل اسکان، دفع زباله و ... داشته باشند.

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، به همراه دکتر دارابی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر بهرامی معاون بهداشت، دکتر بدیعی معاون درمان و جمعی از مدیران و مسوولان دانشگاه با حضور در پایگاه‌های خدمات رسانی به زائران پیاده در محورهای برون شهری در جریان روند خدمات رسانی بهداشتی و درمانی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی