English

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:

اقتصاد مقاومتی برای محیط زیست می تواند فرصت سازی کند

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: اقتصاد مقاومتی نه یک تئوری بلکه یک رویکرد در اقتصاد کشور است که برای محیط زیست می تواند فرصت سازی کند.

 اقتصاد مقاومتی برای محیط زیست می تواند فرصت سازی کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، صدرالدین علیپور رئیس این مرکز صبح امروز در نشست صمیمی که با حضور شهردار منطقه 3 برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نه یک تئوری بلکه یک رویکرد در اقتصاد کشور است که برای محیط زیست می تواند فرصت سازی کند، خاطر نشان ساخت: با توجه به این رویکرد هدف ما در شهرداری تهران کاهش هزینه حاملهای انرژی با تاکید بر بهینه سازی مصرف که یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی محسوب می شود، است.

علیپور در ادامه با اشاره به اینکه منطقه 3 شهرداری تهران پتانسیل خوبی جهت اجرای طرحهای مهم محیط زیستی دارد که می تواند الگوی مناسبی در سایر مناطق قرار گیرد، گفت: با توجه به بحران آب در کشور به ویژه شهر تهران امیدوارم این منطقه با استفاده از ظرفیتهای مناسبی که دارد بتواند با ورود جدی به بحث بهینه سازی مصرف آب و انرژی و استفاده از روشهای نوین در این زمینه و همچنین کاهش هزینه ها، گامهای موثری را در جهت مدیریت مصرف منابع بردارد.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه گفت: فعالیتهای مناطق در حوزه محیط زیست من بعد با تاکید بر مدیریت و صرفه جویی مصرف منابع و کاهش هزینه ها اجرا و رصد خواهد شد.  

در ادامه دکتر سلیمی شهردار منطقه 3 با استقبال از موضوع فوق تاکید کرد: باید به سمتی پیش رویم که با اجرای اقدامات عملی شهروندان را در زمینه حفظ محیط زیست حساس کنیم چراکه بدون شک ورود محیط زیست در همه حوزه ها می تواند ضمن کاهش هزینه ها اراده مسئولین را جهت اجرای طرحهای محیط زیستی و کاهش معضلات و مشکلات دوچندان کند.

شهردار منطقه 3 در ادامه گفت: این منطقه با حمایت و اجرای طرحهای محیط زیستی به دنبال فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف منابع  و در نتیجه کاهش هزینه هاست چرا که این موارد رکن جدایی ناپذیر در حفاظت از محیط زیست و پیشبرد اهداف توسعه پایدار محسوب می شوند. 

سلیمی افزود: به عنوان مثال در کاهش هزینه ها در زمینه توسعه فضای سبز می توان به جای کاشت چمن در سطح شهر که هم هزینه زیاد و آب فراوان را جهت آبیاری می طلبد به سمت کاشت درخت پیش برویم که هزینه ها را پایین می آورد و باعث کاهش مصرف منابع آبی و همچنین کاهش فرسایش خاک و بهبود کیفیت هوا می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه