English

امانی:

بخش زیادی از تلفات زلزله کرمانشاه مربوط مسکن مهر بوده است

عضو شورای شهر تهران در تذکری نسبت به عملکرد دستگاه های امداد رسانی در استان زلزله زده کرمانشاه و امدادرسانی به زلزله‌زدگان این استان معترض شد.

بخش زیادی از تلفات زلزله کرمانشاه مربوط مسکن مهر بوده است

به گزارش خبرگزاری موج، شهربانو امانی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، در بیست و دومین جلسه رسمی شورای شهر، طی تذکری نسبت به عملکرد دستگاه های امدادی در استان زلزله زده کرمانشاه و امدادرسانی به زلزله‌زدگان این استان معترض شد.

امانی اظهار داشت: مردم شهر تهران با مدیریت شهردار و حساسیتی که نسبت به وقوع مصائبی چون زلزله قائل دارند و نسبت به بروز بلایای طبیعی این چنینی نه تنها در خصوص ایران که در مورد سایر کشورهای دنیا اهمیت ویژه ای را برای کمک و همدلی لحاظ می کنند.

عملکرد ضعیف سازمان امداد و نجات در امداد رسانی به زلزله زدگان

وی ادامه داد: شهرداری تهران تنها می تواند جبران بخشی از نیازهای آسیب دیدگان را تامین کند و وظیفه اصلی با سازمان امداد و نجات است که باید آرامش مردم داغدیده را فراهم کند که تا کنون در این خصوص عملکرد ضعیفی داشته است.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر تهران می توانند با توجه به جایگاه شغلی خود، در خصوص امداد رسانی به زلزله‌زدگان مدل سازی کند.

بخش زیادی از تلفات زلزله کرمانشاه مربوط مسکن مهر بوده است

امانی خاطرنشان کرد: مسکن مهر و در واقع بهتر است بگوییم مسکن نامناسب که به نام مهر شکل گرفته و تحویل مردم شده است، بخش زیادی از تلفات حادثه زلزله استان کرمانشاه مربوط به این مسکن ها بوده و مسئولان باید در خصوص این مسأله ورود کنند.

وی یادآور شد: برای کاهش آلام و تحمل داغ سختی که زلزله زدگان به دلیل از دست دادن عزیزان خود بر دل دارند، لازم است که سازمان بهزیستی و تیم های مددکاری و روان‌شناسی در محل حادثه حضور یابند.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تجربیات امداد رسانی و امور رسیدگی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، تمرینی برای مردم تهران، برای رسیدن به افزایش همگرایی و هم افزایی بیشتر است.

امانی گفت: شهردار تهران، شهرداران مناطق تهران موظف کند که شرایط جمع آوری کمک های مردمی نقدی و غیرنقدی را فراهم کرده و پس از آن به مناطق زلزله زده ارسال کنند.

هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پاسخ امانی گفت: خانم امانی باید مستند حرف بزنید این صحبت ها مصداق تهمت است.

رئیس شورای شهر، خطاب به امانی گفت: ما از عملکرد ارگان های امدادی و سایر دستگاه ها در استان کرمانشاه و رسیدگی به زلزله‌زدگان بی اطلاعیم و نباید در این خصوص اظهار نظر کنیم.

خانم امانی بهتر است مستند حرف بزنید

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: خانم امانی بهتر است مستند حرف بزنید و نباید شرایط به وجود آمده در مراسم اربعین را که در رابطه با بزرگ نمایی اقدامات شهرداری تهران صورت گرفت را تکرار کنیم.

وی ادامه داد: برخی از دوستان برگزاری مراسم اربعین حسینی را طوری انعکاس دادند که گویا تنها شهرداری تهران در برگزاری مراسم دخیل بوده است و سازمان های دیگر نقشی نداشتند که البته اینطور نبود و این حرف صحیح نیست و دستگاه های بسیاری برای این مراسم زحمت کشیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه